وزیر خزانه‌داری آمریکا در واکنش به ورود ظریف به محل برگزاری نشست سران گروه هفت، بار دیگر از آمادگی واشنگتن برای گفتگوی «بدون قید و شرط» با ایران صحبت کرد.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۶۷
واکنش وزیر خزانه‌داری آمریکا درخصوص ورود ظریف به «بیاریتز»

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه در واکنش به ورود «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت، بار دیگر از آمادگی واشنگتن برای «گفتگوی بدون قید و شرط» با ایران صحبت کرد.

امروز سخنگوی وزارت امور خارجه تایید کرد که ظریف برای رایزنی با مقام‌های فرانسوی، وارد شهر «بیاریتز» فرانسه شده است. این شهر میزبان نشست سران هفت کشور صنعتی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکاست.

به نوشته خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست»، منوشین در مورد سفر ظریف به فرانسه و امکان دیدار او با مقام‌های آمریکایی، گفت: «رئیس‌جمهور پیش از این گفته است که اگر ایران بخواهد بنشیند و مذاکره کند، او برای این مذاکرات پیش‌شرطی نخواهد گذاشت.»

آمریکا ماه‌هاست که همزمان با تکرار ادعای آمادگی برای مذاکره بدون قید و شرط، فهرستی طولانی از درخواست‌ها را طرح و هرگونه توافق را به تحقق این خواسته‌ها مشروط می‌کند. توقف کامل غنی‌ سازی اورانیوم، پایان دادن به برنامه موشکی و توقف فعالیت‌های منطقه‌ای از جمله این شروط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها