10 اشتباه رایج در نرخ تبدیل در تبلیغات Ads

یکی از ترسناک ترین چیز ها در دنیا بازاریابی دیجیتال، هزینه های زیادی است که که برای کمپین های تبلیغاتی کوچک است که سازمان ها پرداخت می کنند.تبلیغات ADs دائما در حال بروزرسانی است و همواره منتظر یک نرخ تبدیل خوب و جادویی برای آن درحال دستیابی می باشد.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۴۴
10 اشتباه رایج در نرخ تبدیل در تبلیغات Ads

ولی گاهی ممکن است این هزینه های زیاد از اشتباهاتی سرچشمه بگیرد که خودمان در کمپین ها انجام می دهیم.

دلایل مختلفی برای خوب عمل نکردن این کمپین ها وجود دارد.اکثر سایت ها مقالات و شرکت های بازار یابی می گویند که دلیل این امر کاهش quality score است.امتیاز quality score تبلیغات شما موقیعت و هزینه های آنجام شده برای هر کلیک در google تعیین می کند.

امتیاز quality score به موارد زیر بستگی دارد :

-CTR یا نرخ کلیک

-مرتبط بودن کلمات کلیدی سایت با کلمات انتخابی برای کمپین تبلیغاتی

-مرتبط بودن صفحه فرود با عبارت مورد جست و جوی کاربران

-مرتبط بودن متن آگهی تبلیغاتی به صفحات فرود

-عملکرد کاربر در google ADs

نکته : هرچه امتیاز quality scores کاربر بهتر باشد، هزینه بهتری برای هر کلیک کاربر تعیین می شود ولی اگر امتیاز quality scores کابر کم باشد هم هزینه بیشتری برای کاربر دارد و هم اون تبلیغات از کیفیت خوبی برخوردار نیست و سودی و مزیتی برای کاربر ندارد.البته امتیاز پایین و هزینه های زیادی که شما می پردازید برای کمپین ها فقط مربوط به quality scores نیست و شامل نکات دیگری هم می شود.

نکته : چنانچه از ابتدای طراحی سایت در نظر دارید تبلیغات در گوگل داشته باشید، بهتر است در ابتدای شروع به کار تمام صفحات داخلی سایت را به خوبی رسیدگی نمایید.

اشتباهات رایجی که ممکن است در ADs انجام دهیم

1.مرتبط بودن صفحه فرود کاربر با عبارتی که جست و جو می کند

-بسیاری از بازاریاب های دیجیتال برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی، نکات زیادی را در نظر می گیرند ولی فراموش می کنند که تجربه کاربر از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرند.

-مرتبط بدون صفحه فرود با چیزی که مورد جست و جو قرار گرفته یک نکته مهم و اصلی در امتیاز quality scores شما می باشد به طوری که اگر صفحه فرود شما با چیزی که کاربر جست و جو کرده متفاوت باشد، برای شما یک نمره منفی محسوب می شود و روی تبلیغات شما تاثیر مستقیم دارد.

راه حل

-سرعت بارگذاری صفحات برای کاربر مهم است و اگر صفحه ای انتخابی کابر سرعت بارگذاری پایین داشته باشد مورد استقبال کاربر قرار نمی گیرد.

-Mobile optimization بیشتر کاربران سایت ها از گوشی موبایل برای مراجعه استفاده می کنند و یکی از مهم ترین نکات ریسپانسیو بودن سایت و بهینه بودن سایت برای کابر موبایل است که تاثیر بسیاری در نرخ کلیک و صفحه فرود دارد.

-متن گیرا و جذاب برای کاربر یک صفحه فرود باید مطلب جذاب داشته باشد تا بتواند کاربر را جذب کندبهترین چیزی که کاربر می خواهد رسیدن به اطلاعاتی که درباره آن جست و جو کرده در زمان کم است.

- داشتن CTA یا Call To Action مناسب که کاربر را تشویق به کلیک کند متن یا عباراتی که برای CTAبه کار می بریم بسیار حائزه اهمیت می باشد.

2.نامرتبط بودن صفحه فرود با عبارت مورد جست و جو کاربر

پس از اطمینان از بهینه سازی سایت و صفحه فرود خود هنوز یک بررسی مهم برای صفحه فرود پس از کلیک وجود دارد آن هم مرتبط بودن موضوع می باشد.فرض کنید کاربر برای سفارش کیک شکلاتی خوشمزه وارد یک سایت شده است ولی صفحه ای که کاربر مشاهده می کند کیک های وانیلی می باشد.این برای سایت شما و تبلیغات شما یک اتفاق بد و ناخوشایند می باشد و امتیاز quality score شما منفی می شود و صفحه فرود شما پس از کلیک برای تبلیغات نامرتبط تلقی می شود.

راه حل

برای این کار از مرتبط بودن گروه کلمات کلیدی سایت و کلمات کلیدی انتخاب شده کمپین تبلیغاتی شروع کنید.صفحات فرود باید برای همان کلمات کلیدی که جست و جو شده اند انتخاب شده باشد و باید از امتیاز منفی quality score جلوگیری کنیم پس در انتخاب کلمات کلیدی و صفحات فرودی که برای آن کلمات انتخاب می کنید نهایت دقت خود را به کار بگیرد تا از گوگل امتیاز منفی دریافت نکنید.

3.هدایت کردن به صفحه اصلی سایت

اشتباه دیگر در رابطه با ارتباط صفحات فرود پس از کلیک، هدایت کاربران به صفحات اصلی وب سایت شما به جای صفحه مرتبط که این اصلا صفحه فرود خوبی نیست.این امر در بین مشاغل تجارت الکترونیکی کاملا متداول می باشد.هدایت کاربران به صفحه اصلی همچنان به امتیاز quality score شما آسیب می زند.

راه حل

اگر مشغول کار در فروش آنلاین لباس هستید و تبلیغات شما پوشاک کودکان است، تبلیغات شما باید به صفحه اصلی لباس وب سایت شما منتقل شود نه اینکه صفحه اصلی سایت.همیشه تبلیغات خود را به صفحه فرود مربوط به تبلیغات خود انتخاب کنید.

4.انتخاب نامناسب در کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بی ربط و کلمات کلیدی که جست و جوی آن ها کم است تاثیر منفی روی امتیاز quality score شما می گذارد انتخاب کلمات کلیدی تاثیر مستقیم بر تبلیغات و امتیاز شما دارد .

راه حل

شما نباید بیش از 20 کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی خود داشته باشید زیرا به این معنی که کلمات کلیدی شما مرتبط با با تبیلغات شما نیست. برای جلوگیری از هزینه های اضافی کلمات کلیدی به ربط و آن ها که جست و جوی آن ها کم است را حذف کنید.

5.اضافه کردن کلمات کلیدی نامرتبط به لیست کلمان کلیدی منفی

google کامل نیست حتی اگر بهترین مجموعه از کلمات کلیدی را انتخاب کرده باشید باز هم ممکن است تبلیغات شما در جست و جو های بی ربط هم ظاهر شود. به عنوان مثال اگر از بازاریابی به عنوان یک کلمه کلیدی برخوردار بودید ممکن است در کنار جست و جوی تخممرغ، سبزیجات، مواد غذایی و... ظاهره شود. در اینجا کلمات کلیدی منفی به شما کمک می کند که از پرداخت هزنیه های اضافی برای جست و جو های بی ربط جلوگیری کنید.

راه حل

شروع به اضافه کردن کلمات کلیدی منفی به کلمات کمپین های تبلیغاتی خود به عنوان مثال اگر شرکت بازاریابی خود را تبلیغ کرده اید و در نتیجه جست و جو از تخم سبزیجات دریافت کرده اید می توانید در گزارش اصلاحات جست و جو جست و جو های بی ربط ره به عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید که گوگل آن ها را نمایش ندهد.

6.نداشتن هدف

ایجاد هدف برای هدایت تبلیغات شما به مخاطب مورد نظر و هدایت آن ها به طور مناسب و درست بسیار نکته مهمی می باسشد.این باعث می شود که شما برای کلیک های نامربوط هزینه پرداخت نکنید.

راه حل

موقعیت یابی،مخاطبان و هدف گیری از راه هایی است که می توانید مخاطبان خود را کم کنید.استراتژیهای هدف گذاری بر اساس تجارت خود انتخاب کنید.اگر به دونبال مشتری برای خرید محصولات خود در کشور خود هستید، از موقیعیت مکانی مناسب استفاده کنید.بنابراین برای کلیک های خارج از کشور هزینه پرداخت نخواهید کرد.علاوه بر این مشتریان شما همیه در حال حرکت هستند نحوه دستیابی به مشتریان از طریق تلفن همراه به جای دسکتاپ راه حل بهتری می باشد.

7.استفاده نکردن از extensions ها

extensions در تبلیغات بسیار مفید هستند و به کاربران سایت شما کمک می کنند که به راحتی بدون حتی وارد شدن به سایت و صفحات فرود در اقدامی سریع در سایت گشت و گذار کنند. یکی از نکات خوب استفاده از extensions این است که تبلیغات شما را ببزرگ تر می کنند و شانس شما برای دیده شدن توسط کاربر را بالا می برد.

راه حل

با انواع extensions ها اشنا شوید تا در زمان مناسب از آن ها برای تجارت خود استفاده کنید.extensions اکثر اوقات کاربرد دارند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید مثل استفاده از extensions تماس با ما که در سریع ترین زمان می توان بدون وارد شدن به سایت تماس برقرار کنید.

8.ایجاد نکردن گروه تبلیغاتی برای برند شما

یکی از اقدامات اساسی که می توانید در گروه های تبلیغاتی خود داشته باشید، با استفاده از کلمات کلیدی برای خود برند ایجاد کنیداگر این کار را نکنید رقبای شما ممکن ات این کار را انجام دهند و قبل از شما ظاهر شوند.

9.عدم آزمایش جایگاه تبلیغاتی

آیا همیشه جایگاه خوب در بهترین حالت خود است؟ جواب این سوال به هدف کمپین شما دارد مگر اینکه هدف از تولید برداشت و بهبود برند سازی باشد.در صدر قرار گرفتن ممکن است همیشه بهترین نتیجه را به شما ندهد اگر به دونبال بهترین موقیعیت می باشید،جایگاه 3 تا پنج بهترین هستند.بنابراین یک تبلیغ ارزان تر حتی می تواند نتایج بهتری را نسبت به قیمت گرانتر ارائه دهد.

راه حل

برای تنظیم موقعیت خود برای تبلیغات در گوگل، با پیشنهادات هزینه به ازای هر کلیک CPC شروع کنید تا اینکه بین موقعیت 3 تا 5 باشید.

.10عدم آزمایش نسخه آگهی

بسیاری از بازاریابان از این مرحله پرش می کنند.آزمایش آگهی قبل از تایید نهایی به عنوان یک نکته غیر ضروری رد می شود اما حقیقت این است که شما هرگز نمی توانید تبلیغات به چه صورت انجام شده است و حتی اگر به خوبی هم انجام شده باشد بهتر از قبل از نهایی کردن آن را ببنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها