سازمان هواشناسی هشدار داد:

احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز یکشنبه ( 9 تیرماه ) تا سه‌شنبه، شاهد بارش باران در نوار شمالی کشور خواهیم بود که احتمال رخداد رگبار و رعد و برق و جاری شدن سیل در مسیل‌ها و رودخانه‌های این مناطق وجود دارد. از این رو از هموطنان درخواست می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۰۸
بارش باران و رعد و برق در نوار شمالی کشور

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، کبری رفیعی افزود: امروز بعدازظهر در سواحل غربی دریای خزر مانند استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی؛ بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: فردا این شرایط در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و سه‌شنبه در سواحل خزر ادامه خواهد داشت که این سامانه بعدازظهر سه‌شنبه از نوار ساحلی خارج می‌شود.

رفیعی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهد داشت.

وی گفت: شدت بارش‌ها بعدازظهر امروز در استان گیلان، غرب مازندران و اردبیل و فردا در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان خواهد بود. همچنین طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در این مناطق شاهد کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی گفت: همچنین امروز بعدازظهر استان‌های گیلان و غرب مازندران و فردا استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و بعدازظهر امروز استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار باران و رعد و برق رخ خواهد داد که احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

رفیعی افزود: از فردا تا آخر این هفته معمولاً در ساعات بعدازظهر شمال شرق و شرق به ویژه در منطقه زابل و تا روز چهارشنبه استان‌های سمنان، جنوب تهران، اصفهان، یزد، مرکزی و قم وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید در این مناطق می‌شود.

به گفته وی، از بعدازظهر فردا و سه‌شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

کاهش تدریجی دما در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز پایتخت ۲۸ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز به ۳۸ درجه بالای صفر خواهد رسید اما شاهد کاهش تدریجی دما در تهران خواهیم بود طوری که کمینه دمای فردا ۲۵ و بیشینه دما ۳۶ درجه می‌شود.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۱۲ درجه بالای صفر و اهواز ۴۹ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها