• 0 0
  • 0

کشف 18 سیاره مشابه زمین!

شنبه 4 خرداد 1398 ساعت 13:40

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محققان با بررسی اطلاعات تلسکوپ فضایی کپلر 18 سیاره مشابه زمین را در خارج از منظومه شمسی رصد کردند.

محققان بخشی از داده‌های تلسکوپ فضایی کپلر ناسا را ​​با روش جدید و حساس دوباره تجزیه و تحلیل کردند.

فضاپیمای کپلر یک تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که باهدف کشف سیارات فراخورشیدی مشابه زمین به فضا پرتاب شده‌است.

در تجزیه و تحلیل‌های داده‌های تلسکوپ فضایی کپلر مشخص شد، یکی از سیاره‌های کشف شده کوچک‌ترین سیاره موجود است و یکی دیگر نیز شرایطی دارد که شاید قابل سکونت باشد.

براساس اطلاعاتی که در دسترس است، تاکنون وجود 4 هزار سیاره خارج از منظومه شمسی تأکید شده که حدود 96 درصد آنها به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر از سیاره زمین هستند؛ سیاره‌های کشف شده به بزرگی سیاره مشتری هستند.

۱۷ سیاره از موارد تازه کشف شده بسیار داغ‌تر از آن هستند که آب مایع در سطح آنها وجود داشته باشد.

این بررسی توسط دانشمندان مؤسسه «مکس پلانک»، دانشگاه جورج آگوست و رصدخانه «Sonneberg» صورت گرفته است.

مایکل از رصدخانه «Sonneberg» می‌گوید: الگوریتم جدیدی که توسط تسلکوپ کپلر در دسترس است به ما کمک می‌کند تا یک تصویر واقع گرایانه از فضا به دست آوریم؛ ضمن اینکه این روش یک گام مهم در جستجوی سیارات مانند زمین است.

به اشتراک گذاری