فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: مبارزه با آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در سطح بیش از 20 هزار هکتار از مراتع شهرستان پارس آباد آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۷۵
هجوم ملخ‌ها به مغان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به هجوم ملخ‌ها به مراتع مغان اظهار کرد: مبارزه با آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در سطح بیش از 20 هزار هکتار از مراتع شهرستان پارس آباد آغاز شد.

وی افزود: امروز در خصوص هجوم ملخ‌ها به مراتع مغان بازدیدی با حضور مدیرکل جهاد کشاوری استان اردبیل و کارشناسان مبارزه با آفات از مراتع دشت فتحعلی داشتیم.

فرماندار شهرستان پارس آباد بیان کرد: با اقدامات به‌موقع جهاد کشاورزی و سم‌پاشی کانون‌های این آفت، از خسارت ملخ‌ها به مزارع کشاورزان جلوگیری شد.

علایی از پیگیری منابع مالی و امکانات و تجهیزات لازم برای مبارزه سریع با این آفت خبر داد و گفت: معاونت استاندار قول مساعد برای تامین این منابع را داده و جهاد کشاورزی نیز سموم و کارشناسان مورد نیاز را در منطقه تامین کرده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: طی هفته جاری تمام اقدامات جهت امحاء ملخ‌ در مزارع انجام می‌شود و خطری مزارع و محصولات کشاورزان را تهدید نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها