رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد

میزان رشد اجاره‌ بها از جنوب تا شمال تهران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه اعلام رکوردزنی اجاره‌بها در تهران از اساس غلط است، گفت: رشد اجاره‌بها از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه تهران ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۴۴
میزان رشد اجاره‌ بها از جنوب تا شمال تهران

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی قلی خسروی در گفتگو با فارس در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود، اجاره‌ بها در تهران رکوردزنی کرده است، گفت: تصور بنده این است که انتشار این گونه اخبار کمکی به مستأجران و کنترل اجاره‌ بها نخواهد کرد و قطعاً این اخبار تشنج در بازار اجاره‌ بهای مسکن را بیشتر می‌کند.

خسروی با تأکید بر اینکه طبق گزارشاتی که از مشاوران املاک از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه تهران گرفته شده است، این افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است، اظهار داشت: قطعاً اعلام افزایش و جهش نرخ اجاره بها بهانه‌ای به مالکان خواهد داد تا اجاره‌بها را بیشتر افزایش دهند.

وی اضافه کرد: قبول داریم که قیمت مسکن در یک سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد کرده است، اما این دلیل نمی‌شود که اجاره‌بها نیز در همین حد باید افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: رشد نرخ اجاره‌بها در جنوبی‌ترین نقطه تهران از ۱۰ درصد شروع شده و تا شمالی‌ترین نقطه تهران که ۲۰ درصد است ادامه می‌یابد، پس رکوردزنی رشد نرخ اجاره‌بها به هیچ وجه درست نیست، مگر چه خبر است.

خسروی در پاسخ به این سؤال که در این مدت باقیمانده تا فصل نقل و انتقالات آیا درست می‌تواند اقدامی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها انجام دهد، گفت: با دستورات پادگانی نمی‌توان اجاره‌بها را ساماندهی کرد، اما به هر حال باید صنعت اجاره‌داری فعال شود.

وی افزود: اینکه به صورت دستوری اعلام شود، اجاره‌بها نباید بیشتر از ۹ درصد افزایش یابد، نمی‌تواند برای بازار مسکن و مستاجران مفید باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه باید به سمت مدرن‌سازی ساخت‌وساز حرکت کنیم، گفت: می‌توان از ترکیه در خصوص صنعت اجاره‌ داری الگوبرداری کرد، چرا که در این کشور شرکت‌های بیمه با شهرداری‌ها وارد مذاکره شده و اقدام به ساخت مسکن برای خانه اولی‌ها می‌کنند و در حقیقت اجاره‌ بها را ساماندهی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها