یک مقام دولت آمریکا برقراری پرواز میان تهران و کاراکاس را «دارای انگیزه‌های سیاسی» توصیف کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۶۹
واکنش آمریکا به برقراری پرواز تهران به کاراکاس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یک مقام دولت آمریکا روز دوشنبه به گزارش‌های منتشرشده در مورد احتمال برقراری پرواز مستقیم میان پایتخت ایران و ونزوئلا واکنش نشان داد و مدعی شد که این اقدام انگیزه‌های سیاسی دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام کاخ سفید که خواسته نامش فاش نشود، در این مورد ادعا کرده است: «از نقطه نظر ما، در حال حاضر برقراری این پرواز از هیچ دلیل تجاری روشنی برخوردار نیست.»

وی افزود: «این اقدامی با انگیزه‌های سیاسی است که برای مردم ونزوئلا مضر است، چراکه تغییری را که ما به دنبال آن هستیم، تسریع نمی‌کند.»

روز دوشنبه «رضا جعفرزاده» سخنگوی هواپیمایی کشوری از اولین پرواز هواپیمایی ماهان از تهران به کاراکاس خبر داد و گفت این هواپیما حامل معاون وزیر امور خارجه و هیأت همراه بوده است.

به گفته وی، مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان هم برای مذاکره با طرف ونزوئلایی جهت استمرار این پروازها، راهی کاراکاس خواهند شد.

آمریکا از ماه‌ها پیش دولت ونزوئلا را برای کناره‌گیری تحت فشار قرار داده و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را که با نادیده گرفتن نتایج انتخابات، خود را «رئیس‌جمهور» خوانده، به رسمیت شناخته است. واشنگتن تحریم‌های شدیدی را نیز علیه ونزوئلا وضع کرده و از دیگرها هم خواسته دولت قانونی ونزوئلا را تحت فشار قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها