طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، از صبح امروز (شنبه ۱۷ فروردین)، تمامی چک‌های تضمینی پشت نویسی شده از درجه اعتبار ساقط است؛ اما ظهرنویسی چک‌ های بانکی همچنان معتبر است.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۱۷
چک‌ های تضمینی پشت‌ نویسی شده از امروز بی‌اعتبارند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مطابق با مصوبه شورای پول و اعتبار، از صبح امروز شنبه ۱۷ فروردین ۹۸، تمامی چک‌های تضمینی پشت‌ نویسی شده از درجه اعتبار ساقط است

بر این اساس، هر گونه چک تضمینی تنها باید به نام فرد صادر و نقد شود؛ به این معنا که چک‌های تضمینی در وجه حامل یا همراه با تغییر نام، در وجه کاغذ باطله‌ای بیشتر نیست.

این بخشنامه فقط شامل چک‌های تضمینی است؛ ضمن اینکه مردم باید توجه داشته باشند که از تحویل هرگونه چک تضمینی در وجه فرد دیگر یا در وجه حامل خودداری کنید.

همچنین بانک مرکزی نیز اعلام کرده است: این بخشنامه بانک مرکزی صرفاً شامل ممنوعیت ظهر نویسی «چک‌های تضمینی» است و «چک‌های عادی» در سال ۹۸ کماکان قابل ظهر نویسی فیزیکی و انتقال به اشخاص دیگر است.

بر اساس تبصره ۱ ماده ۲۱ مکرر قانون چک، ظهر نویسی چک‌های فیزیکی عادی تا ۲۹ آذر سال ۱۳۹۹ مجاز بوده، اما بعد از آن در خصوص چک‌های صادره بر اساس قانون جدید، صرفاً ظهر نویسی فیزیکی ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها