دادستان عمومی و انقلاب کرمان از انهدام باند بزرگ جعل اسناد و خرید و فروش انواع سلاح‌های جنگی، توسط سازمان اطلاعات سپاه ثارالله در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۹۳
انهدام باند بزرگ جعل اسناد و مدارک در کرمان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: پس از ماه‌ها کار اطلاعاتی و عملیاتی سنگین بر روی یک باند فرا استانی و کشوری که در زمینه جعل مدارک تحصیلی و دانشگاهی کارت پایان خدمت به صورت گسترده در داخل و خارج از کشور فعالیت مجرمانه داشته و در قبال واگذاری این اسناد غیر واقعی میلیارد‌ها ریال وجه نقد از متقاضیان دریافت می‌نمودند منهدم شد.

وی گفت: این باند بزرگ علاوه بر جعل اسناد در زمینه خرید و فروش و قاچاق انواع سلاح‌های جنگی و شکاری و مهمات مربوطه، ادعای اعمال نفوذ در ادارات و سازمان‌های دولتی تحصیل مال ازطریق نامشروع مربوطه فعالیت داشته‌اند که با اقدامات شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه و بازپرس پرونده، اعضای اصلی این باند که ده نفر بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سالاری گفت: ۱۰ نفر از اعضای این باند دستگیر و ده‌ها مدرک و اسناد جعلی و ۷ قبضه انواع سلاح‌های جنگی و شکاری و تعداد ۱۱۰ عدد فشنگ و مهمات و یک دستگاه شوکر پرتابی کشف و توقیف شده است.

دادستان کرمان بیان کرد: با توجه به تعهد اعضای این باند در جلسه ماهانه اوراق و مدارک تحصیلی و دانشگاهی این مدارک موجود در شرکت‌ها و موسسات مورد پذیرش قرار و افراد استفاده کننده بر مبنای این مدارک استخدام با حقوق دریافت نمودند و حتی برخی از این مدارک جعلی با تبانی یکی از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در کشور‌های دیگر مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از اقدامات موثر و ماندگار سازمان اطلاعات سپاه در مقابله با جریانات ایجاد ناامنی در کشور به یمن و برکت خون شهیدان سرافراز و همدلی و هماهنگی مسئولین قضایی اطلاعاتی امنیتی انتظامی و نظامی استان کرمان در امنیت مطلوب و قابل قبولی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: افرادی که این مدارک را دریافت کردند به عنوان تحصیل مال ازطریق نامشروع مورد پیگیری قرار می‌گیرند و اگر مدارک را به سازمان ارائه داده باشند به سازمان مربوطه اعلام می‌شود و مدرک ابطال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در حال انجام است که آیا فردی در سازمان دولتی با آن‌ها فعالیت داشته است یا نه ادامه داد: مردم در این زمینه هوشیارتر باشند و به کسانی که ادعا می‌کنند که می‌توانند مدارک تهیه کنند اعتماد نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها