سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

منزلتی به اندازه جهان

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان عالی قدرترین بانوی جهان شناخته می‎شود. ایشان که فضیلت‎های بی‎شماری داشتند در سن 18 سالگی به شهادت رسیدند. دخت گرامی پیامبر عظیم‎الشان اسلام و همسر امیر‎المومنین علیه السلام در بیستم ماه جمادی الاخر پنج سال پس از بعثت متولد شدند. روز ولادت به نام روز زن و مادر نیز نامگذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۹۱
منزلتی به اندازه جهان

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هر سال در نقاط مختلف جهان گرامی داشته می‎شود. شگفت آنکه این بانوی بزرگوار محدودیت جغرافیایی ندارد و در سراسر جهان گسترده است.

سالروز ولادت دخت گرامی نبی مکرم در نقاط مختلف جهان جشن گرفته می‎شود. در واقع ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مقارن با روز زن و مادر شده است و اهمیتی بسیار بالا دارد. شهرهای مختلف در جهان در روز ولادت میزبان جشن شیعیان در مراکز خاص هستند.

به هر حال جشن‎های مربوط به تولد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خلاصه به ایران و شهرهای مختلفش نیست. هر چند این گرامیداشت گستره‎ای به اندازه جهان دارد اما این جشن‎ها در برخی از نقاط ثابت است.

رم، بزرگداشت بانوی دو عالم

مرکز اسلامی جدید شیعیان ایتالیا موسوم به امام مهدی (علیه السلام) چندی پیش بطور رسمی در شهر رم افتتاح شد. امسال نیز این مرکز برگزار کننده جشنی به مناسبت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. این مراسم در سال‎های گذشته با حضور ده‎ها نفر از شیعیان ایرانی، لبنانی و افغانی ، ایتالیائی و دیگر شیعیان سراسر جهان برگزار می‎شد. در این مراسم معمولا به سوالاتی پیرامون آن بانوی بزرگوار پاسخ داده و فضایل ایشان مطرح می‎شود.

بلگراد، میزبان جشن ایرانی‎ها

هر ساله در سفارت ایران در صربستان ضیافتی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار می‌شود و این مراسم میزبانان خارجی متعددی دارد. در این مراسم درباره فضایل دخت پیامبر اسلام سخنرانی می‌شود.

سودان، جشنی بزرگ‎تر از عید

مراسم میلاد با سعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) با حضور ایرانیان مقیم در سودان برگزار می‌شود. در این مراسم نه فقط ایرانی‌ها که آفریقایی‌های شیعه نیز حضور دارند.

چین ، مرکز ثابت جشن‌های شیعیان

سال گذشته به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در شانگهای به مناسبت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز بزرگداشت مقام زن، جشن با شکوهی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. البته چین و شهر شانگهای همواره میزبان مناسبت‌های مختلف شیعیان بوده‌اند و این رویه امسال هم ادامه پیدا خواهد کرد.

افغانستان، پرشور مثل هر سال

ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هر سال در شهرها و نقاط مختلف افغانستان از سوی شیعیان گرامی داشته می‌شود. این جشن‌ها معمولا در هرات پرشورتر است.

پاکستان، شور همگانی

کشور پاکستان در زمره کشورهایی قرار دارد که جشن‎های ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در شهرهای مختلف آن برگزار می‎شود. سال گذشته این مراسم در خانه فرهنگ ایران هم برگزار شد. کراچی و اسلام آباد در زمره شهرهایی هستند که جشن‎های بیشتری برگزار می‎کنند.

تایلند، موج بزرگ

شیعیان زیادی درتایلند زندگی می‎کنند، بخش زیادی از آنها در بانکوک هستند و معمولا هر سال به مناسبت‎های ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها جشن‌های متعددی برگزار می‎شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها