سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، از یکم ژانویه تنها خودروهای دیزلی که دارای استاندارد یورو ۵ هستند میتوانند در اشتوتگارت، شهر مرسدس بنز و پورشه و شرکت بوش تردد کنند.
معترضان شرکتکننده در این تظاهرات، بنرهایی در حمایت از خودروهای دیزلی در دست داشته و در مقابل یک مرکز صدور استاندارد خودرو تجمع کردند.
یکی از ترتیبدهندگان این تظاهرات اظهار کرد: چیزی که بر سر مردم میآید ناعادلانه است.
وی افزود: صدور حکم دادگاه برای ممنوعیت تردد این خودروها دهها هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده و آنان پول کافی برای خرید خودروی جدید ندارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمانهای محیط زیستی سال گذشته میلادی برای ایجاد چنین محدودیت هایی از طریق قضائی اقدام کردند. قضات نیز به محدودیت تردد برخی خودروهای دیزلی در برلین، ماینتس، هامبورگ و بن رأی دادند.
معترضان اشتوتگارت نیز در واکنش به این محدودیتها، از مردم خواستهاند که با جلیقه های زرد که یادآور اعتراضات مردم فرانسه است، به خیابانها بیایند.
یکی از ترتیبدهندگان این تظاهرات اظهار کرد: جلیقه های زرد باعث میشود دیده شویم؛ حتی در رسانه ها. فرانسویها الگویی برای ما هستند زیرا جرأت به خرج دادند و به خیابانها آمدند تا برای حقوقشان اعتراض کنند.
ترتیبدهندگان این اعتراضات در تلاشند تا تظاهرات آنان را به حزبی سیاسی نسبت ندهند.
اعتراضات آلمانیها به محدودیت تردد خودروهایشان که چهار هفته به طول انجامیده و معترضانی که پیوسته به شمارشان افزوده میشود، دولت آلمان را با چالشی برای ایجاد تعادل میان مطالبات رانندگان، ساکنان شهرها و فعالان محیط زیست روبهرو کرده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد