گاردریل‌های مازندران شبانه ناپدید می‌شوند

صفحات گاردریل در محور‌های مازندران به صورت سریالی مدتی است دزدیده می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۰۱
گاردریل‌های مازندران شبانه ناپدید می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، نجفی معاون اداره کل حمل ونقل راهداری مازندران با بیان اینکه سرقت صفحات گاردریل چند وقتی است به صورت سریالی در همه محور‌های استان در حال وقوع است، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شیوه سرقت و ابزار آلات مورد نیاز برای این اقدام، سرقت گاردریل‌ها توسط افراد خاص و با مهارت در این زمینه انجام شود.

وی گفت: این سرقت‌ها در بیشتر محور‌های مازندران اتفاق افتاده و در برخی شهرستان‌ها از جمله بابل، سوادکوه و چالوس پرونده‌های قضایی نیز تشکیل شده است.

معاون اداره کل حمل و نقل راهداری مازندران گفت: سارقان علاوه بر اینکه صفحات فلزی گاردیل را با پیچ باز می‌کنند بلکه گاهی با استفاده از دستگاه هوابرش پایه‌های آن را نیز بریده و با خود می‌برند.

نجفی افزود: شکل گاردیل‌ها و وجود دو موج در ورق‌های آن امکان فروش گاردیل را ناممکن کرده است به همین دلیل سارقان پس از سرقت، با دستگاه پرس، صفحات گاردریل را صاف کرده و در ابعاد مختلف آن را به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه این صفحات پس از صاف و پرش شدن در فنس کشی زمین‌های کشاورزی کاربرد دارد، گفت: جنس این ورق‌ها گالوانیزه است و هر ست کامل آن با پیچ و مهره حدود ۷۰ کیلوگرم وزن و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

معاون اداره کل حمل و نقل راهداری مازندران با بیان اینکه چند پرونده قضایی در این رابطه تشکیل و افرادی نیز به محاکم قضایی معرفی شدند، افزود: اگرچه در برخی شهرستان‌ها برای نظارت در این خصوص اقدام عاجلی انجام نشده است، اما حمایت بیشتر محاکم قضایی و انتظامی می‌تواند سرقت گاردریل‌ها را کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها