رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفت و گو با جام جم آنلاین ؛

کشورهای منطقه و جهان از دستاوردهای خوراک دام ایران استفاده می‌کنند

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران می‎گوید که صنعت خوراک دام در ایران موقعیت بسیار خوبی در سطح بین الملل دارد.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۰
کشورهای منطقه و جهان از دستاوردهای خوراک دام ایران استفاده می‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین ، مجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد: صنعت خوراک دام ایران، صنعتی است با حدود ٧٠ سال سابقه صنعتی شدن که امروز میتوان گفت که وارد نسل چهارم تکنولوژی های خود شده است.

قدیری گفت: نکته‎ای که خیلی اهمیت دارد این است که ما در اوایل انقلاب حدود 10 کارخانه فعال در حوزه تولید خوراک دام در ایران داشتیم اما امروز بیش از 600 واحد تولید انواع خوراک دام، طیور و آبزیان در ایران وجود دارد و متوسط بیش از 50 محصول متنوع را تولید می‎کنند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران افزود: برخی از کارخانه‎های ممتاز و درجه یک این صنعت نیز توانایی تولید بیش از 200 محصول تولیدی در انواع مختلف گونه های حیوانی را دارند. یکی از مهم‎ترین دستاوردهای ما در این زمینه صادرات خوراک دام به 18 کشور دنیاست. این مهم درجایی خودش را نشان می‎دهد که متوجه باشیم که بیش از 90 درصد مواد اولیه و نهاده های دامی تولید خوراک دام به دلیل خشکسالی و کمبود آب وارداتی است.

وی تأکید کرد: سال گذشته صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران بیش از 210 هزار تن به ارزش بیش از 80 میلیون دلار خوراک دام به 18 کشور دنیا صادر کرده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: امروز فناوری ما به‌جایی رسیده است که محصولات خود را به کشورهای اروپایی صادر می‎کنیم. اتریش جدیدترین کشوری است که محصولات ما به آنجا وارد می‎شود. ما به کشورهای آسیایی نظیر کره جنوبی هم صادرات داریم.

قدیری در ادامه گفت: محصولات ما به‌راحتی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و منطقه صادر می‎شود و دام‎های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مثل قطر، کویت و عمان در حال مصرف خوراک دام ایرانی هستند. این‌ها جز دستاوردهای بسیار خوب صنعت خوراک دام ما در سالهای اخیر محسوب می‎شود.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران بیان داشت: سوابق نشان میدهد ماقبل از انقلاب با کمتر از 10 کشور دنیا تبادل دانش و مواد اولیه تولید انواع خوراک دام داشتیم اما اکنون با بیش از 40 کشور دنیا تبادل اطلاعات، مراودات تجارت مواد اولیه و محصولات خودمان راداریم که این نشان می‌دهد به درجه ای از پختگی رسیدیم که جایگاه مان را در سطح بین الملل به رسمیت شناخته و با دنیا تعامل بیشتری پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از شرکت‎های مطرح دنیا در صنعت خوراک دام به ایران ورود پیداکرده‌اند و برخی از آنها در ایران با ما تولید مشترک نیز دارند.

قدیری گفت: امروز شرکتی درزمینهٔ تولید مواد اولیه خوراک دام دنیا وجود ندارد که در ایران جای پا نداشته باشد و کارنکرده باشد. استفاده از فنّاوری‌های روز دنیا جز اولویت‎های ما بود و کمابیش به آن دست پیدا کردیم.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در پایان گفت: البته ما این موضوع را هم قبول داریم که به خاطر شرایط تحریم با استانداردهای شماره یک دنیا فاصله‌داریم اما فاصله ما با آنها زیاد نیست. امروز حدوداً 645 واحد تولیدی در کشور داریم و 50 کارخانه موجود در ایران نیز هم‎تراز بهترین های دنیا کار تولید را انجام می‌دهند به طوریکه اگر مرزهای ما برداشته شود و وارد سازمان تجارت جهانی شویم به راحتی میتوانند رقابت کنند. این دستاورد در کشورهای منطقه کم‌نظیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها