ساماندهی 14هزار بافنده دارای کارت شناسایی قالیبافی

14هزار بافنده چهارمحال و بختیاری کارت شناسایی قالیبافی دارند .
کد خبر: ۱۱۷۸۰۱۹
ساماندهی 14هزار بافنده دارای کارت شناسایی قالیبافی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرش استان گفت:سه هزار نفر از قالیبافان استان برای بهره مندی از بیمه، به اتحادیه های قالیبافان و ادارات صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده اند.

علیرضا جیلان شمار قالیبافان بیمه شده استان تاکنون را 20هزار نفر اعلام کرد و گفت: از آغاز طرح پالایش بیمه تاکنون شمار قالیبافان بیمه شده به حدود چهارهزار نفر کاهش یافته است.

جیلان از تلاش فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی برای احیاء بیمه سایر قالی بافان خبرداد و گفت: تاکنون 14 هزار نفر از بافندگان استان موفق به دریافت کارت شناسایی قالیبافی در حرفه های وابسته به تولید فرش از جمله طراحی، رنگرزی، بافت، پرداخت و مرمت شده اند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گفت: نبود دسترسی به بازار مصرف خارج از کشور، کاهش ارزش افزوده فرش، بی رونقی بازار فرش در کشور از جمله دغدغه های قالی بافان است در حالیکه فرش های این استان اصالت طرح و نقش و رنگ ثبت شده در یونسکو را دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون 60پروانه تولیدفرش دستباف در استان صادره شده است، افزود: هماکنون 100 نفر قالی باف در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند.

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری افزود: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نائینی ۴ سبک معروف فرش دستباف استان را تشکیل می‌دهد که فرش دستباف استان دارای مهر اصالت رنگ و شهرت جهانی دارد.
وی به وجود ۴۵ هزار دار قالی در استان اشاره کرد و گفت: نیمی از بافنده‌های فرش دستباف استان عضو تعاونی‌های فرش‌بافی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها