یک مقام ارشد ترکیه‌ای روز دوشنبه به «سی‌ان‌ان» گفت ترکیه فیلمی در اختیار دارد که یکی از اعضای تیم ۱۵ نفره مظنون به قتل «جمال خاشقجی»، را در حال خروج از درب کنسولگری عربستان سعودی در استانبول با لباس روزنامه‌نگار مقتول نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۵۱
لحظه خروج قاتل سعودی از کنسولگری با لباس خاشقجی + عکس

به گزار ش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد ترکیه‌ای روز دوشنبه به «سی‌ان‌ان» گفت ترکیه فیلمی در اختیار دارد که یکی از اعضای تیم 15 نفره مظنون به قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را در حال خروج از درب کنسولگری عربستان سعودی در استانبول با لباس روزنامه‌نگار مقتول نشان می‌دهد.

«سی‌ان‌ان» نوشته این فیلم توسط دوربین‌های مداربسته اطراف کنسولگری ضبط شده و یکی از اسنادی است که در تحقیقات دولت ترکیه به دست آمده است. فیلم مورد نظر عامل سعودی را در حالی نشان می‌دهد که با پوشیدن لباس خاشقجی، ریش جعلی و عینک از درب پشتی کنسولگری خارج شده است.

فیلم مربوط به 2 اکتبر (مصادف با 10 مهر) است، یعنی روزی که «جمال خاشقجی» برای آخرین بار در حال ورود به کنسولگری ترکیه در استانبول دیده شد. رژیم عربستان سعودی بعد از اصرارهای اولیه بر سر اینکه خاشقجی از کنسولگری زنده و سالم خارج شده، سرانجام بامداد شنبه (28 مهرماه) اعتراف کرد او داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

روایت ریاض درباره نحوه قتل خاشقجی با تردیدهای جدی در دنیا رو به رو شده و حتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم بعد از تأیید اولیه از آن عقب‌نشینی کرده است. در روایت ریاض که از نگاه ناظران با هدف تبرئه عوامل رده بالای حکومتی از مشارکت در قتل یا اطلاع از آن طراحی شده ادعا می‌شود خاشقجی بعد از زد و خورد با برخی از حاضران در کنسولگری به قتل رسیده است.

مقام‌های عربستان سعودی، از جمله «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی بعد از آنکه ترکیه فیلمی از ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری منتشر کرد ادعا کردند او دقایقی بعد از ورود از ساختمان خارج شده است. رژیم سعودی در ادعا کرده بود او از درب پشتی ساختمان خارج شده، اما به دلیل آنکه دوربین‌ها در آن لحظه خاموش بوده‌اند فیلمی از خروج وی در اختیار ندارد.

سی‌ان‌ان نوشته فردی که با گریم شبیه خاشقجی از سفارت خارج شده چند ساعت بعد در «مسجد آبی‌» استانبول رویت شده است. مقام ترکیه‌ای نام این فرد را «مصطفی المدنی» اعلام کرده و گفته او یکی از اعضای تیم 15 نفره‌ای است که از عربستان سعودی برای قتل روزنامه‌نگار سعودی وارد استانبول شده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها