وزیر خزانه داری آمریکا با عقب نشینی از سیاست توقف صادرات نفت ایران گفت: خریداران نفت ایران باید بیشتر از رقم ۲۰ درصدی که در سال های۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ملزم بودند، واردات نفت ایران را کاهش دهند تا بتوانند از معافیت های آمریکا برخوردار شوند.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۲۸
عقب نشینی آمریکااز سیاست توقف صادرات نفت ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر خزانه داری آمریکا با عقب نشینی از سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران از 4 نوامبر گفت کشورش در نظر دارد واردکنندگان نفت ایران را از تحریم ها معاف کند.

استیون منوچین که در مصاحبه با رویترز سخن می گفت اظهار داشت: خریداران نفت ایران باید بیشتر از رقم 20 درصدی که در سال های2013 تا 2015 ملزم بودند، واردات نفت ایران را کاهش دهند تا بتوانند از معافیت های آمریکا برخوردار شوند.

وی افزود: من انتظار دارم اگر معافیتی بدهیم کاهشی بیشتر از 20 درصد در واردات نفت ایران را از سوی کشورها شاهد باشیم.

وزیر خزانه داری آمریکا در مورد تاثیرات تحریم ایران بر قیمت نفت نیز گفت: قیمت نفت تا حالا بالا رفته است و بنابراین معتقدم بازار نفت پیش بینی کرده است روند کاهش صادرات نفت ایران تا چه حدی پیش می رود. من معتقدم این موضوع هم اکنون تاثیر خود را بر قیمت نفت گذاشته است.

وی افزود: من انتظار ندارم در ماه نوامبر صادرات نفت ایران به صفر برسد اما انتظار دارم در نهایت به صفر برسد. حتی تا اکنون شاهد کاهش قابل ملاحظه ای در صادرات نفت ایران بوده ایم.

در حالی که ایران تاکید کرده است می تواند مانع خسارت قابل ملاحظه تحریم ها بر اقتصادش شود منوچین با اشاره به خروج شرکت های بزرگ از بازار ایران پیش بینی کرد تحریم ها خسارت زیادی به اقتصاد ایران بزند.

وی افزود: ما از هم اکنون اثرات تحریم ها را می بینیم و انتظار داریم با اجرایی شدن تحریم ها اثرات بیشتری را شاهد باشیم. طی دو سال آینده فشار اقتصادی زیادی به ایران وارد خواهد شد.

وزیر خزانه داری آمریکا در مورد سوئیفت هم گفت واشنگتن مذاکراتی را با این نهاد مستقر در بلژیک انجام داده است تا روابط با ایران را قطع کند اما از نتیجه این مذاکرات چیزی نگفت.

آمریکا در میان هیئت مدیره سوئیفت از اکثریت آراء برخودار نیست اما می تواند این نهاد را تهدید کند در صورت ادامه همکاری با ایران هدف تحریم های خود قرار دهد.

وی در این باره گفت: به شما اطمینان می دهم هدف ما اطمینان یافتن از این موضوع است که شرکت های تحریم شده ایران نه از طرف سوئیفت و نه از طریق هر مکانیسم دیگر مبادلات مالی خود را انجام ندهند.

منوچین گفت وزارت خزانه داری آمریکا در اسرع وقت بانک هایی را مشخص میکند که می توانند مبادلات مالی مربوط به خرید کالاهای بشردوستانه را انجام دهند.

وی افزود: ما می خواهیم نتیجه مطلوب را به دست بیاوریم و آن قطع مبادلات ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها