دونالد ترامپ برای سخنرانی در مراسم تدفین جان مک کین دعوت نشده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۱۰
عدم دعوت از ترامپ برای سخنرانی در مراسم تدفین مک‌کین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، نیویورک تایمز گزارش داد باراک اوباما و جرج دبلیو بوش، روسای جمهور سابق آمریکا برای شرکت در مراسم تدفین سناتور جان مک کین و سخنرانی در این مراسم دعوت شده‌اند.

دو جمهوریخواه آگاه به موضوع خبر دادند که طبق برنامه اولین از مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده اما دونالد ترامپ جایی در این مراسم ندارد.

جان مک‌کین، سناتور برجسته آمریکایی که در یک سال گذشته با سرطان مغز پیشرفته دست و پنجه نرم می‌کرد در سن 81 سالگی درگذشت.

مک‌کین که از چند ماه پیش به علت سرطان مغز کنگره را ترک و مشغول معالجه شده بود روز جمعه گفت دیگر تمایلی برای ادامه درمان ندارد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که در سال 2008 با جان مک‌کین برای ورود به کاخ‌سفید رقابت کرد با صدور بیانیه‌ای به مرگ او واکنش نشان داده و نوشته: "من و جان مک کین از دو نسل متفاوت، دو دیدگاه متفاوتیم و در بالاترین سطح سیاسی روبروی هم رقابت کرده‌ایم. اما در یک چیز با هم مشترک بودیم. در ایدئولوژی که چندین نسل آمریکایی و مهاجران برای آن جنگیده و جان فدا کرده‌اند. این عقیده که آمریکا سرزمینی است که همه چیز در آن ممکن است."

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم که بارها از آقای مک کین به تندی انتقاد کرده بود و حتی دوران اسارت او به عنوان سرباز جنگی در ویتنام را به سخره گرفته بود در توییتر به خانواده مک‌کین تسلیت گفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها