رئیس کمیته نیروی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ؛

مذاکره با آمریکا دستاوردی برای کشور نداشته است

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مذاکرات ایران با آمریکا گفت: در مقطعی که با آمریکا مذاکره کردیم جنبه های مثبت و هم جنبه منفی وجود داشت، اگر مذاکره نمی کردیم به عنوان کشوری که به دنبال تعامل نیستیم و ستیز ، درگیری و چالش در فضای بین الملل را جستجو می‌کند معرفی می‌شدیم،‌و اگر مذاکره نبود بدعهدی و نقض عهد آمریکا ثابت نمی شد‌ اما این نظر به این معنا نیست که بگوییم مذاکره مزیت داشت چون هیچ دستاوردی برای کشور به دنبال نداشت.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۸۴
مذاکره با آمریکا دستاوردی برای کشور نداشته است

علی گلمرادی نماینده ماهشهر و رئیس کمیسیون اجتماعی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین با تاکید بر اینکه در دنیای امروزی باید واقع بین باشیم و از فرصت هایی که وجود دارد بهره‌برداری کنیم به سوالاتمان در این بخش پاسخ داده که می خوانید.

با وجود سیاست های جدیدی که از طرف ترامپ در مورد ایران اتخاذ شده آیا مذاکره با این کشور مناسب بود؟

امروز شرایط کشور با توجه به سیاستهایی که به واسطه حضور ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور گرفته شده خاص است. از همان روزهای اول تبلیغات و ریاست جمهوری ترامپ، ایشان مواضع خود نسبت به ایران را مشخص کرد و نسبت به توافق برجام و خروج این کشور نظرات خصمانه ای داد.

هرچند خروج از برجام نگرانی هایی را ایجاد کرد و باعث ملتهب شدن اوضاع و احوال کشور شد اما باید تاکید کرد که این التهابات و ناملایمات به دلیل رفتار ناشیانه مسئولین کشور است. با توجه به ادعا و اصولی که برای نظام ترسیم شده ، باید استقلال کشور را یکی از محورهای اساسی بدانیم و همواره آمادگی خود را در مقابل رفتارهای خصمانه دشمنان داشته باشیم و نباید منتظر باشیم تا اتفاقات شکل بگیرد وبعد به فکر درمان باشیم.

پیشگیری یکی از موضوعاتی که بهترین استراتژی برای موفقیت بشمار می رود و همان طور که توانستیم جنگ تحمیلی و آثار آن را مدیریت کنیم ، جنگ های نرم ، نیابتی و تحریم هایی که باعث شده شرایط اقتصادی وضعیت اجتماعی کشور ایده آل نباشد را تدبیر کنیم.

نباید کاری کنیم که به علت بی تدبیری و نبود برنامه ، مردم کشور ناراحت شوند چون ملت شریف ایران همواره جلوتر از مسئولین در راستای صیانت از نظام حرکت کردند و روا نیست به دلیل بی مسئولیت ها دچار زحمت شوند.

متاسفانه اتکای کشور به درآمدهای نفتی است و اداره امور کشور از محل فروش نفت آن هم به صورت خام تامین می‌شود و همین امر منجر به ایجاد مشکلاتی برای کشور شده است. ما در کمیسیون انرژی ، با دولت بصورت مستمر و متعدد جلساتی را با حضور مسئولین نفتی داشتیم و تصمیماتی اتخاذ کردیم تا کشورهایی که با ایران مراوده اقتصادی دارند تحت تاثیر افکار و تصمیمات آمریکا قرار نگیرند.

آیا از اول مذاکره کردن با آمریکا به صلاح کشور بود؟

امروزه فضای کشور که عمده انرژی مسئولین و نهادهای سیاسی کشور را گرفته مربوط به سیاست هایی است که اتخاذ شده ، جمهوری اسلامی ایران در مقطعی با آمریکا مذاکره کرد که هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی داشت ، اگر مذاکره نمی کردیم به عنوان کشوری که به دنبال تعامل نیستیم و ستیز ، درگیری و چالش در فضای بین الملل را جستجو می‌کند معرفی می‌شدیم و اگر مذاکره نبود بد عهدی و نقض عهد آمریکا ثابت نمی شد،‌ اما این نظر به این معنا نیست که بگوییم مذاکره هم مزیت داشت چون چنین چیزی نبود. بنابرباید واقع بین باشیم و در دنیای امروزی از فرصت هایی که وجود دارد بهره‌برداری کنیم و تهدیدات را تبدیل به فرصت نماییم.

درمقابله با تهدیدات شکل گرفته، درون ساختار نظام چه روندی باید اتخاذ شود؟

باید انسجام درونی و همت مضاعف نهادهای سیاسی داخل کشور شکل بگیرد و سه قوه با تعریف راهبردهای مفید در حوزه اقتصادی رضایتمندی مردم را شکل دهد.

آنچه تا امروز باعث شده دشمنان در مقابل نظام کم بیاورند مشارکت مردمی است و نباید فراموش کنیم مسئولین هر کشوری مکلف هستند که منافع کشور خود را تامین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها