زنده باد شفافیت

کمتر کسی است که ماجرای سپنتا نیکنام و ماجرای تعلیق او از شورای اسلامی یزد را نشنیده باشد، ماجرایی که سرانجام با حکم مجمع تشخیص مصلحت نظام به بازگشت نیکنام منجر شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۸۱
زنده باد شفافیت

این اتفاق که بازتاب فراوان در شبکه‌های اجتماعی داشت با حضور سپنتا نیکنام عصر جمعه در برنامه «این.ج.ا» تکمیل شد. در واقع حضور نیکنام در شبکه چهار سیما در این روزهای پرحرف و حدیث شاهدی است بر روند شفافیت بیشتر رسانه ملی در برابر هجمه‌ها، روندی که مدتی است بیش از پیش ناظر آن هستیم و شاید بتوان گفت با حضور احسان علیخانی در برنامه حالا خورشید و شرح مناسبات مالی‌اش با مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج پررنگ‌تر شد.

گرچه این رخداد خجسته و رویکرد سازمان صداوسیما در این خصوص قابل تقدیر است اما جای افسوس نیز دارد که چرا چنین حضورهایی باید همچنان غافلگیرکننده محسوب شود! در حقیقت سوی دیگر رضایت، این افسوسی است که میگوید ای کاش چنین اتفاقات و حضورهای روشنگرانه پیشتر و البته بیشتر رخ میداد و به یک روند عادی و قابل انتظار تبدیل میشد تا همواره روی مخاطب به جای اخبار ضدنقیض منتشر شده در فضای مجازی، به سوی تلویزیون باشد. به هر روی با گذشتن از دیروز و افسوس آن و با نگاه به آینده باید گفت، در روزگاری که هر روز آن با خبر و به ویژه اخبار منفی و شایعات در شبکههای اجتماعی مجازی آغاز میشود راهی جز آینهوار بودن برای رسانهای در ابعاد رسانه ملی باقی نمیماند پس حفظ این روند حتی با وجود منتقدانی که همچنان به این حضورها، توضیحها و روشنسازیها نیز به دیده تردید مینگرند، بهترین انتخاب رسانه ملی است تا نشان دهد ما همه یک تنیم.

البته اشاره شد که این شیوه گرچه همچنان منتقدانی دارد اما مصلحت ارجح دانستن شنیدن زخم زبانها بر پردهپوشی است و میتوان امیدوار بود که در صورت ادامهدار شدن این روند و دوری جستن از ملاحظه گری های بیجا و نادیده گرفتن جریان اخبار و اطلاعاتی که از دریچههای دیگری در دست مخاطبان قرار میگیرد از شمار منتقدان نیز کم شود.

ترانه فروردین

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها