فرمانده انتظامی هرمزگان جزئیات توقیف ۲۰۰تن گوشت وارداتی قاچاق آلوده به باکتری سالمونلا در بندرعباس را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۷۴
جزئیات توقیف ۲۰۰ تن گوشت آلوده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سردار عزیزالله ملکی در این خصوص گفت: نیروی انتظامی استان هرمزگان بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی هرمزگان و گزارشات واصله در خصوص ورود غیر مجاز گوشت های منجمد خارج از شبکه دامپزشکی از طریق شهرستانهای شرقی استان و نگهداری آنها در بندرعباس موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: گوشت های آلوده در سه سردخانه شهر بندرعباس نگهداری می شد که اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هرمزگان در بررسی ها متوجه شدند که پروانه های حمل بهداشتی ارائه شده جعلی است و دامپزشکی این پروانه ها را تایید نکرد.

ملکی همچنین گفت: پس از بازدید میدانی از این سه سردخانه و بسته بندی ها مشخص شد وزن، تعداد و تاریخ که به شکل برچسب بر روی بسته بندی ها زده شده بود با محتویات مغایر است و حتی شکل ظاهری گوشت ها هم ارگانیک و طبیعی نبود.

وی ادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران اسناد گمرکی گوشت ها را تایید نکرد و نمونه ای از این گوشت ها جهت انجام آزمایش به اداره دامپزشکی استان ارجاع که در نتیجه آزمایش مشخص شد که این گوشت ها آلوده باکتری سالمونلا بوده و به هیچ عنوان قابلیت مصرف ندارند.

سردار ملکی تصریح کرد: در ارتباط با این پرونده ۳ متهم دستگیر شدند و بررسی ها نشان می‌دهد یک شرکت معروف تولیدی فرآورده های گوشتی در کشور در این پرونده نقش دارد و گوشت ها به مصرف این شرکت می رسیده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان از مراجع و سازمان های مسئول درخواست کرد: هر چه سریع تر دستور معدوم سازی گوشت های آلوده را صادر کنند تا نگرانی ها نسبت به احتمال بازگشت این گوشت ها به چرخه مصرف از بین برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها