یک کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

تحریف نام خلیج‌فارس گامی در جهت تصاحب جزایر 3 گانه ایران

کارشناس سیاست خارجی تحریف نام خلیج‌فارس توسط برخی از دولت‌های منطقه‌ای را به دلیل رشد اقتدار ایران در منطقه دانست و اعتقاد دارد، بکار بردن نام جعلی برای خلیج‌فارس گامی شکست‌خورده در راستای تصاحب جزایر سه‌گانه ایران است.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۷۱
تحریف نام خلیج‌فارس گامی در جهت تصاحب جزایر 3 گانه ایران

احمد بخشایشی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین بابیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو ابرقدرت بزرگ شرق و غرب جهان را به‌مثابه یک دهکده به دو بلوک متعلق به خود تقسیم کرده بودند،گفت: در سال 1357 انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی با ظهور خود به‌نوعی موجبات فروپاشی نظام دوقطبی در دنیا را فراهم کرد و در قامت یک نوجوان سیطره استعمار آمریکا و انگلیس در این دهکده را فروریخت.

وی بابیان اینکه قدرت‌های غربی استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و پایان سلطه تمام‌عیار قدرت‌ها را در منطقه هیچ‌گاه برنتابیدند، افزود: انقلاب اسلامی به‌نوعی وابستگی دولت‌ها به شرق و غرب را تحت شعاع قرارداد و کشورهایی نظیر عربستان سعودی کویت امارات و قطر که امروز در اردوگاه غرب قرارگرفته‌اند از دریچه آمریکا به مواضع ایران نگاه می‌کنند و لذا تأمین‌کننده مطامع آن‌ها در منطقه خواهند بود و هنوز هم زیر چتر هیمنه غرب قرارگرفته‌اند.

بخشایشی خاطرنشان کرد: کینه و عداوت دول مرتجع منطقه به سرکردگی ابرقدرت‌ها به‌جایی رسید که آن‌ها برای ناکام گذاشتن پیروزی انقلاب اسلامی به کمک غرب شتافتند و یک جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردند. متأسفانه امروز هم شاهد هستیم دولت‌هایی نظیر عربستان و امارات مانند گربه دم خود را به شتر آمریکا و اسراییل گره‌زده‌اند و در این در هم تنیدگی با استکبار تبلیغاتی هم علیه ایران به راه انداخته‌اند.

وی تحریف نام خلیج‌فارس توسط اعراب منطقه را یکی از این تبلیغات روانی و درتلافی افزایش فزاینده اقتدار ایران در منطقه دانست و ابراز داشت: خوب امروز جمهوری اسلامی ایران در هر زمینه‌ها دست برتر منطقه را دارد که آخرین آن مربوط به ایجاد جبهه مقاومت و شکست تروریسم موردحمایت از غرب است.
نماینده ادوار مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ابراز اطمینان نسبت به بی‌اثر بودن تحرکات ضد ایرانی برخی دولت‌های حاشیه جنوبی خلیج‌فارس عنوان داشت: شما مطمئن باشید چنانچه آمریکا دست حمایت خود را از پشت این دولت‌های منطقه بردارد چنان ساکت و آرام خواهند شد چون بشدت از هیمنه و نام ایران هراس دارند.

بخشایشی افزود: آن‌ها با این هدف نام خلیج‌فارس را به‌دروغ «خلیج ع ر ب ی» عنوان می‌کنند تا در گام بعدی مدعی جزایر سه‌گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی شوند اما طبق اسناد، شواهد و مجموعه مطالعاتی متقن سایه حکمرانی ایران همیشه بر سر جزایر سه‌گانه بوده و تا آخر خواهد بود.

وی خطاب به برخی دول مرتجع عرب منطقه گفت: این دولت های وابسته تردید نداشته باشند آن بخش از تنگه هرمز در خلیج‌فارس که متعلق به ماست و اتفاقاً عمیق‌ترین بخش منطقه هم است و طبق پروتکل‌ها یک محل استراتژیک برای عبور کشتی هاست هیچ‌گاه از ایران جدا نخواهد شد و توان بازدارندگی و قدرت دفاعی ما هرگز اسیر جنگ تبلیغاتی غرب و متحدان منطقه‌ای آن نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها