رئیس شورای عالی سیاسی یمن در حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان الحدیده به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۴۸
شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌‏ای اعلام کرد که صالح الصماد روز پنجشنبه گذشته در حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان الحدیده واقع در غرب یمن به شهادت رسید.

به گزارش المسیره، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه خود شهادت او را به ملت این کشور تسلیت گفت. شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت شهادت الصماد، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

شورای عالی دفاع ملی یمن نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به ملت یمن هب مناسبت شهادت الصماد، حالت آماده‌باش کامل را اعلام کرد.

«صالح الصماد» از رهبران جنبش انصارالله و رئیس شورای عالی سیاسی یمن بود که درفهرست 55 نفری تحت پیگرد رژیم سابق یمن قرار داشت.

الصماد متولد اول ژانویه 1979 منطقه سحار استان صعده و فارغ التحصیل دانشگاه صنعاء بود. او در جنگ سوم صعده و زمانی معروف شد که جبهه مقاومت در بنی معاذ با هدف کاهش فشار نظامی بر مران، نشور و ضحیان تشکیل شد. جنگنده‌های یمنی طی حملاتی منزل و مزارع وی را ویران کردند و دو نفر از برادرانش دراین درگیری ها کشته شدند.

علم و شجاعت و قهرمانی از ویژگی‌های بارز الصماد بود؛ او علوم دینی را در محضر مراجع دینی از جمله "مجدالدین المؤیدی" که در منطقه شان مقیم بود و سید بدرالدین الحوثی فرا گرفت.

الصماد در تاریخ 24 سپتامبر 2014 از گروه انصارالله به عنوان مشاور رئیس جمهوری یمن انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها