رهبر جریان صدر عراق ضمن تحریک آمیز خواندن اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره حمله به سوریه، به ملت سوریه تأکید کرد که اجازه ندهند آمریکا در کشورشان مداخله کند.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۲۹
مقتدی صدر: آماده دفع «شَرّ آمریکا» هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق، اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص حمله نظامی به سوریه را «تحریک آمیز» قلمداد کرد.

صدر در این زمینه گفت: «اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص سوریه در این روزها، اظهارات تحریک آمیزی است و منطقه را به قهقرا خواهد برد».

شبکه خبری «السومریه» به نقل از رهبر جریان صدر گزارش داد که «جنگ هرگز راهکار عقلانی نیست و مداخله در امور ملت‌ها و کشورها مردود است».

این مسئول عراقی خاطرنشان کرد: ملت سوریه تنها طرفی است که باید سرنوشت خود را رقم زده و دولتش را تعیین کند. «ما در عراق اجازه نخواهیم داد که جنگ در سوریه گسترش یابد و به عراق کشیده شود».

صدر افزود:«ما به دولت عراق برای پشتیبانی از مرزهای غربی اعلام آمادگی می‌کنیم تا شر آمریکایی و اشغال سوریه توسط آمریکا را دور کنیم».

رهبر جریان صدر عراق اظهار داشت: «اگر مقدسات ما در سوریه در معرض خطر قرار گیرد، دست روی دست نخواهیم گذاشت».

وی در پایان به ملت سوریه سفارش کرد که مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور را نپذیرند، وگرنه «رنج و دردهای ما برای آنان تکرار خواهد شد».

ترامپ چهارشنبه در توئیتر اعلام کرده بود که با استفاه از موشک‌های جدید و هوشمند به سوریه حمله خواهد کرد.

در پی ادعای کشورهای غربی در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی دمشق و متهم کردن ارتش سوریه، آمریکا و انگلیس و فرانسه با اظهارات جنگ‌طلبانه در حال تهدید سوریه و روسیه به حمله نظامی هستند.

در پی سخنان تهدیدآمیز سران آمریکا و انگلیس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در طی تماس تلفنی با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت (آمیکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین) در خصوص اوضاع سوریه ابراز نگرانی شدید کرد و هشدار داد که کنترل اوضاع از دستان این کشورها خارج نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها