سفرهای شاد و با کیفیت در نوروز97

صدای پای بهار از نزدیک به گوش می رسد و نوروز هم که بیاید، با خودش کلی سفر و جشن و شادی می آورد. اما برای اینکه این سفرها و جشن ها و شادی ها رنگ و بوی بهتری بگیرد و باکیفیت تر شده و در فضای امن تری محقق شود، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برنامه های بسیاری را در سراسر کشور تدارک دیده است که روز گذشته و در آخرین جلسه این نشست به این برنامه ها اشاره شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۰۸
سفرهای شاد و با کیفیت در نوروز97

به گزارش جام جم، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی‌ در این نشست با تأکید بر اینکه استانداران در رسانه‌های ملی و محلی، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان خود را تشریح کنند، گفت: افزایش کیفیت سفر یکی از برنامه‌های ما برای نوروز است، همچنین امسال خوشبختانه با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف هیچ‌گونه افزایش قیمت در هیچ حوزه‌ای نداشتیم.

علی‌اصغر مونسان در سی‌ویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور برخی استانداران و معاونان استانداران برگزار شد، افزود: به‌رغم بی‌مهری‌هایی که به حوزه گردشگری شده است، امروز شاهد توسعه گردشگری کشور هستیم چراکه این صنعت می‌تواند به ایجاد شغل و درآمد پایدار در کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: همچنین سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری 2/5برابر سایر بخش‌هاست که همین موضوع نیز مزیت گردشگری نسبت به حوزه‌های دیگر را نشان می‌دهد، با سرمایه‌گذاری اندک در این بخش می‌توان اشتغال ایجاد کرد و به این ترتیب، گردشگری لاجرم به موضوع مهم کشور تبدیل خواهد شد

مونسان با بیان اینکه ما باید سال آینده در بخش گردشگری 170هزار شغل ایجاد کنیم، گفت: در حوزه ایجاد اشتغال در این بخش، برنامه‌ها و جلسات متعددی را با سازمان برنامه و بودجه برای برنامه‌ریزی‌های آتی داشته‌ایم. همچنین در بخش اشتغال روستایی 20درصد از 12هزارمیلیارد تومان اعتباری که در نظر گرفته است به حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اختصاص یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که توجه مسئولان به صنعت گردشگری جلب شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ما تمام عزم خود را جزم کرده‌ایم که سال آینده سالی پررونق برای حوزه گردشگری باشد، افزود: که فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر براساس مصوبه قانونی باید دائمی باشد،. ضمن اینکه پیگیری تعطیلات زمستانی برای بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری تمام استان‌ها در دستور کار قرار دارد، همچنین با توافق صورت گرفته با صندوق توسعه ملی هزارمیلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 4درصد به حوزه گردشگری اختصاص خواهد یافت.

مونسان خاطر نشان کرد: امسال به‌رغم کمبود اعتبارات برای اولین بار بدهی سازمان در بخش یارانه تسهیلات پرداخت می‌شود و این بدهی صفر می‌شود، این موضوع کمک می‌کند تا زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بیش از پیش فراهم شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام این خبر که توزیع عادلانه سفر در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی است، یادآور شد: تمام نقاط کشور ما دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، گردشگری و مذهبی است و باید با معرفی این داشته‌ها، گردشگری را در همه کشور رونق بخشید.

مونسان این راه گفت که راه‌اندازی پورتال جامع گردشگری کشور برای معرفی داشته‌های و ظرفیت‌های گردشگری کشور خوشبختانه به انجام رسیده است، چراکه عدم معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین معضلات گردشگری کشور بود.

به گفته وی سامانه 09629 که تا پیش از این فقط به‌صورت یک‌سویه اقداماتی را انجام می‌داد به اپلیکیشنی تبدیل شده است تا گردشگران و هم‌وطنان امکان پیگیری پیشنهادها، انتقادات و شکایات خود را داشته باشند..

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که امسال خوشبختانه با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف هیچ‌گونه افزایش قیمت در هیچ حوزه‌ای را نداشته‌ایم، گفت: توجه به اقتصاد شب در شهرهای گردشگری دنیا امروز به یک موضوع مهم تبدیل شده است و این موضوع باید در شهرهای گردشگرپذیر ما نیز مورد توجه قرار گیرد. برندی به نام شهر گردشگر هم طراحی شده است و مختصات آن نیز برای استانداران ارسال شده است، برای اجرای این طرح ظرفیت تمام دستگاه‌ها باید به خدمت گرفته شود چراکه اجرای طرح شهر گردشگر فقط مربوط به مسائل زیرساختی نیست و باید موضوعات اجتماعی نیز در این برند مورد توجه قرار گیرد..

تولید سفرهای شاد و مفرح با تاکید بر حفظ ایمنی

معاون گردشگری هم در این نشست گفت: تولید سفرهای مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی در دستور کار است، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی نیز از دیگر برنامه‌های ما برای نوروز است، برپایی کمپ‌ها و چادرهای عشایری نیز در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری انجام می‌شود.

محمد محب‌خدایی با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد افزود: سازمان‌دهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه در دستور کار قرار گرفته است، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیب‌شناسی عملکرد ستاد سال‌های گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامه‌ریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی، برگزاری جشنواره‌های مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاه‌ها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استان‌ها، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینه‌ها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد می‌توانند آمار سفر را در سامانه‌ای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استان‌ها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله برنامه‌هایی است که برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاه‌های فعال در نوروزگاه‌ها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنواره‌های فضای محلی و برنامه‌های اختصاصی استان‌ها براساس ظرفیت‌های موجود در دستور کار است، در بحث نوروز کشور به 7 منطقه تقسیم شده است تا بتوانیم از موج سفر برای معرفی و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کل کشور استفاده کنیم.

معاون گردشگری گفت: جشنواره خرید نیز در نوروز 97 برگزار خواهد شد، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتل‌داران و رستوران‌داران را انجام خواهیم داد، اهدای جوایز با کمک شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت از دیگر برنامه‌های نوروز 97 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها