نیروهای امنیتی عراق، امروز (جمعه) یک گور جمعی متعلق به مسیحیان را در غرب موصل کشف کردند.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۸۶
کشف یک گور جمعی مسیحیان در غرب موصل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه امنیتی از کشف یک گور جمعی متعلق به مسیحیان در موصل خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «رووداو» این منبع افزود: گور کشف شده، حاوی پیکرهای 40 قربانی مسیحی از جمله چندین زن و کودک است که به دست داعش کشته شده‌اند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی مشترک عراقی، این گور جمعی را در منطقه «حلیلة» نزدیک «بادوش» در غرب موصل پیدا کردند.

نیروهای عراقی در مارس سال گذشته کنترل شهر موصل را به دست گرفتند و تکفیری‌ها را از این شهر به عقب راندند و تاکنون چندین گور جمعی در این شهر یافته‌اند.بزرگترین گور جمعی پیدا شده در موصل مربوط به مهرماه پیش است که تیم‌های ویژه تفحص عراقی، دو گور جمعی شامل پیکر 500 تن از زندانیان زندان «بادوش» بود که سه سال پیش در هنگام اشغال شهر موصل، از سوی داعش از زندان خارج شدند و شیعیان پس از جدا شدن از اهل تسنن، به ضرب گلوله در چند کیلومتری بادوش، در صحرا، اعدام شدند. در یکی از این گورهای جمعی یافته شده، پیکر 30 تن و در دیگری 470 نفر دفن شده بود.

زندان بادوش، بزرگترین زندان استان نینوی و دومین زندان بزرگ عراق پس از «ابوغریب» واقع در غرب بغداد است. داعش در تابستان 2014، زندان بادوش را تحت کنترل خود درآورد.

بعد از جنایت اسپایکر که طی آن 1700 دانشجوی افسری در استان «صلاح الدین» اعدام شدند، کشتار جمعی شیعیان زندان بادوش، دومین جنایت بزرگ تکفیری‌ها در عراق، ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها