جام جم در گفت و گو با کارشناسان بررسی می‌کند

افزایش 9 میلیارد دلاری واردات در سال تولید و اشتغال +جدول و نمودار

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل در گفتگو با جام جم آنلاین؛

آجیل ایام عید گران نشده است / تائید واردات گردو از شیلی

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار از تامین آجیل و خشکبار ایام عید توسط واحدهای صنفی پیش از نوسانات نرخ ارز برای خبر داد و گفت: قیمت محصولات تولید داخل تفاوتی نکرده است اما نرخ اقلام وارداتی افزایش داشته است، گران شدن کیلویی 150 تا 200 تومان در عمده فروشی قابل توجه نیست.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۶۳
آجیل ایام عید گران نشده است / تائید واردات گردو از شیلی

مصطفی احمدی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین درباره تاثیر‌های افزایش نرخ دلار بر بازار آجیل و خشکبار اظهار داشت: قیمت محصولات تولید داخل تفاوتی نکرده است اما نرخ اقلام وارداتی افزایش داشته است.

وی با اشاره به قیمت آجیل و خشکبار برای ایام عید ادامه داد : هر سال واحدهای صنفی در این بخش اقلام مورد نیاز ایام عید را در ماه‌های دی و بهمن تهیه می کنند به همین دلیل در این ایام افزایش نرخ را نداریم اما برای جبران کسری و با توجه به قیمت امروز ارز، مقداری تفاوت خواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار درباره کسری بادام هندی و مشکلات واردات آن در سال جاری و سال‌های گذشته افزود: بزرگترین مشکل تهیه بادام هندی است که مقدار زیادی از آن به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود؛ درخواست برای واردات رسمی عنوان شده که بی‌نتیجه مانده است.

احمدی قیمت آجیل و خشکبار را در ایام اوج مصرف، مناسب خانوار دانست و گفت : با در نظر گرفتن اینکه چند قلم با هم حساب می‌شوند نرخ آجیل و خشکبار تفاوت زیادی نکرده است و گران شدن کیلویی 150 تا 200 تومان در عمده فروشی قابل توجه نیست .

احمدی درباره اعلام نرخ مصوب برای آجیل و خشکبار در ایام نوروز تاکید کرد : آجیل و خشکبار نرخ تعیین شده و مصوبی ندارد زیراکه به عرضه و تقاضای بازار، نوسانات قیمت ارز و نیز صادرات و واردات اقلام بستگی دارد.

وی با اشاره به کیفیت آجیل و خشکبار موجود برای این ایام ادامه داد : امسال کیفیت پسته خیلی مطلوب نبود و مقدار مرغوب آن نیز اندک بود اما اقلام دیگر از سالهای گذشته بهتر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار درباره برخی اخبار مبنی بر واردات گردو از چین افزود: مقدار برخی از تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز کشور نیست و برای جبران کسری آن مجبور به ثبت سفارش و واردات رسمی هستیم، از جمله این اقلام گردو است اما آن را از کشورشیلی وارد می کنیم و واردات گردو از کشور چین نداریم.

احمدی با اشاره به تشدید بازرسی ها در ایام پرمصرف آجیل و خشکبار افزود : تیم‌های بازرسی اتحادیه و نیز بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در این ایام بر بازار کنترل خواهند داشت و مردم برای طرح شکایات خود می‌توانند با شماره تماس 33926375 تماس بگیرند.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها