نتایج نظرسنجی انحصاری ایندیپندنت نشان می‌دهد با بالا گرفتن تنش‌ها میان لندن-واشنگتن، اکنون نیمی از مردم انگلیس با سفر ترامپ به کشورشان مخالفند.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۴۱
مخالفت انگلیسی ها با سفر ترامپ به کشورشان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد تقریبا نیمی از مردم انگلیس معتقدند دولت کشورشان باید دعوتنامه برای سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انگلیس را لغو کند.

نتایج نظرسنجی انحصاری ایندیپندنت نشان می‌دهد 48 درصد از مردم انگلیس خواستار لغو این دعوتنامه هستند. همچنین در صورتی که گزینه «ممتنع» در این نظرسنجی در نظر گرفته نشود، این رقم به 61 درصد صعود می‌کند.

پس از آنکه سفیر آمریکا در لندن از احتمال انجام سفر ترامپ به انگلیس که در آن، رئیس جمهور آمریکا با ملکه انگلیس نیز ملاقات خواهد کرد، خبر داد، مخالفت‌ها با انجام این سفر در میان شهروندان انگلیسی بالا گرفت.

ایندیپندنت نوشته است هرگونه سفر ترامپ به انگلیس، به دلیل موضع وی در قبال راست‌گرایان افراطی، سیاست‌های آب و هوایی، قانون ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و تصمیم وی مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با تظاهرات گسترده روبرو خواهد شد.

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان پرسیده شده بود پس از انتقادها علیه رئیس جمهور آمریکا به دلیل تبلیغ ویدئوهای اسلام هراسانه حزب راست گرای افراطی «انگلیس مقدم است»، آیا این دعوتنامه به انگلیس باید برای ترامپ لغو شود یا خیر.

از 1500 نفر شرکت کننده در این نظرسنجی، 48 درصد اعلام کردند این دعوتنامه باید لغو شود؛ 31 درصد با لغو آن مخالفت کردند و 21 درصد نظر ممتنع داشتند.

در صورتی که افراد با نظر ممتنع در این نظرسنجی در نظر گرفته نشوند، نتایج نشان می‌دهد تقریبا دو سوم مردم انگلیس، معادل 61 درصد، خواستار لغو این دعوتنامه و 39 درصد موافق آن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها