رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه فردا جمع روز خشم عمومی است، از ملت فلسطین، مسلمانان و آزادگان جهان خواست تا فردا دست به یک قیام سراسری علیه اشغالگران بزنند.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۳۸
فردا روز خشم عمومی و آغازگر انتفاضه ای پردامنه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه گفت: قدس یکپارچه فلسطینی، عربی و اسلامی و پایتخت کشور فلسطین در کل سرزمین فلسطین است. در برابر این چالش جدید بار دبگر بر عدم شناسایی وجود اشغالگران در سرزمین فلسطین تاکید می کنیم. باید در برابر این ائتلاف شیطانی که به تنهایی سرنوشت قدس و جایگاه آن را تعیین می کند، باید موضع قوی اتخاذ کرد.

وی افزود: امروز باید تصمیمات مقتضی برای رویارویی با توطئه ها علیه قدس و فلسطین اتخاذ کرد. در راس اولویت های جدید ما این است که اعلام کنیم روزند سازش مدفون شده و چیزی به نام معامله قرن وجود ندارد. تصمیم جدید ترامپ اسلو و روند سازش را دفن کرد.

هنیه اظهار داشت: خیال خام است اگر کسی فکر کند ملت فلسطین در برابر این تصمیم آمریکا تسلیم می شود. تاکید می کنیم که تنها با شعله ور کردن انتفاضه ای گسترده می توان با سیاست کنونی آمریکا و دشمن صهیونیستی مقابله کرد. درخواست و تلاش می کنیم که انتفاضه ای سراسری به راه بیاندازیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: از تشکیلات خودگردان می خواهیم به همکاری امنیتی با اشغالگران پایان دهد و دست مقاومت در کرانه باختری را باز بگذارد. ملت فلسطین می تواند معادلات جدید را تحمیل کند. ضرورت دارد که کلیه گروه ها و احزاب فلسطینی نشست جامعی را برگزار کنند.

رهبر حماس ادامه داد: همه کشورهای عربی و اسلامی باید موضعی مقتدرانه به خاطر قدس اتخاذ کنند. ملت فلسطین از جهان عرب و اسلام انتظار دارد که دولت آمریکا را تحریم کنند. از کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که به منلزعات داخلی بینی خود هر دلیلی که داشته باشد، پایان دهند. از امت عربی و اسلامی می خواهیم که زخم های خود را التیام بخشد و متحد شود و تنش ها را کاهش دهد.

وی افزود: خواستار سامان بخشی به اوضاع عربی بر اساس قاعده مقابله با تجاوز آشکار آمریکا هستیم. خواستار نشست فوری سران عرب هستیم و نه فقط نشست وزرای خارجه عرب. تلاش برخی برای عادی سازی روابط و تمجید از اشغالگران صهیونیست دولت آمریکا را بر آن داشت که تصمیم خود درباره قدس را اعلام کند. مواضع ضعیف هر طرف عربی و اسلامی نمی تواند توجیهی باشد که ما ملت فلسطین کوتاه بیاییم.

هنیه ادامه داد: به تمامی شاخه های وابسته به حماس دستور دادیم تا خود را برای هر احتمالی جهت مواجهه با خطر کنونی، آماده کنند. به خیرش خودجوش مردمی در کلیه مناطق فلسطینی و اردوگاه های آوارگان درود می فرستیم و باید ادامه داشته باشد تا ترامپ پشیمان شده و عقب نشینی کند. فردا جمعه باید روز خشم عمومی و آغازگر انتفاضه ای پردامنه باشد. فردا همه ملت فلسطین، جهان اسلام و آزادگان جهان باید به خیابان ها ریخته و قیام سراسری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها