از سوی دادگاه آمریکایی

روند مصادره بنیاد علوی متوقف شد

دادگاه فرجام خواهی حوزه قضایی دوم آمریکا با صدور قراری دستور داد تا زمان پایان رسیدگی به تقاضای فرجام خواهی بنیاد علوی، دولت آمریکا حق مصادره اموال این بنیاد ایرانی به ویژه برج ۶۵۰ خیابان پنجم نیویورک را ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۵۰
روند مصادره بنیاد علوی متوقف شد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، دادگاه فرجام خواهی حوزه قضایی دوم آمریکا با صدور قراری دستور داد تا زمان پایان رسیدگی به تقاضای فرجام خواهی بنیاد علوی، دولت آمریکا حق مصادره اموال این بنیاد ایرانی به ویژه برج 650 خیابان پنجم نیویورک را ندارد.

پانل فرجام خواهی قضایی متشکل از 3 قاضی آمریکایی دولت آمریکا و طلبکاران بنیاد علوی را از اقدام برای مصادره دارایی های بنیاد علوی و از جمله برج 650 خیابان پنجم نیویورک منع کرده است. این قرار منع مصادره یک پیروزی برای تیم فرجام خواهی به شمار می رود که از دادگاه خواسته بود تصمیم قبلی هیئت منصفه آمریکایی مبنی بر مصادره این برج را متوقف کند.

دانیل روزومنا، عضو موسسه حقوقی پترسون بلکنپ وب اند تایلر در بیانیه ای اعلام کرد: «ما بسیار خشنودیم که دادگاه فرجام خواهی به درخواست ما مبنی بر توقف این مصادره ها پاسخ مثبت داده است.»

تیم وکلای بنیاد علوی در درخواست فرجام خواهی خود نوشته بودند که صدور دستور منع مصادره از این جهت قابل توجیه است که شانس بالایی وجود دارد که این فرجام خواهی به نتیجه برسد.

در ماه ژوئن یک هیئت منصفه آمریکایی با صدور حکمی به دولت آمریکا اجازه داده بود که این برج متعلق به بنیاد غیرانتفاعی علوی را به نفع طلبکاران ادعایی مصادره نماید.

هیئت منصفه مدعی شده بود که دولت توانسته اثبات کند که این ملک در فعالیت های پولشویی به نفع دولت ایران نقش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها