نقد و بررسی هیوندای النترا

یکی از سدان های جمع و جوری که این روزها در کلاس خود از فروش خوبی برخوردار است هیوندای النترا نام دارد. این خودرو پس از 26 سال تولید مداوم دیگر جای خود را در بازار پیدا کرده است. النترا نخستین باز در سال 1990 میلادی در بازار استرالیا و برخی کشورهای اروپایی عرضه شد اما این روزها نسل هفتم آن به بیشتر کشورهای دنیا راه یافته است.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۱۹
نقد و بررسی هیوندای النترا

طراحی زیبا، استفاده از چراغ های کشیده، نمایی با فرورفتگی ها و خطوط حجم دهنده مناسب و جلوپنجره ای بزرگ که در حال حاضر وجه اشتراکی برای برخی خودروهای بالای 100 میلیون تومان نظیر میتسوبیشی ASX تبدیل شده همگی از مشخصات هیوندای النترا هستند که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. این طراحی منحصر به فرد گامی برای تسخیر بازار خودروهای سدان پرفروشی نظیر تویوتا کرولا، فورد فوکوس و مزدا 3 است. با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی شرکت همراه مکانیک به عنوان نخستین مرجع کارشناسی خودرو در ایران اگرچه النترا از قیمتی بالاتر نسبت به سدان های پرفروش بازار نظیر میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 جدید برخوردار است اما از طراحی پخته تری بهره می برد. در مجموع با نگاهی به رشد 8.5 درصدی فروش النترا می توان دریافت که مهندسان کره ای به اهداف خود نزدیک شده اند.

پیشرانه هیوندای النترا

هیوندای النترا به یک پیشرانه 2 لیتری MPI با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 192 نیوتن متر مجهز شده است که با استفاده از گیربکس های دستی و اتوماتیک 6 سرعته نیروی خود را به چرخ های جلو منتقل می کند. این پیشرانه از مصرف سوخت 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر برخوردار است که در مقایسه با خودروهایی نظیر مزدا 3 با مصرف 7.6 لیتر مقرون به صرفه تر است.

طراحی ظاهری هیوندای النترا

در نمای ظاهری النترا آنچه بیش از هر چیز به چشم می آید طراحی اسپرتی است که برای آن در نظر گرفته شده است. چراغ کشیده جلو در ترکیب با جلوپنجره ای بزرگ و مه شکن های سه بعدی و فرو رفته ظاهری جذاب و خشن به النترا بخشیده است. در نمای جانبی خطوطی که از نزدیکی چراغ های جلو تا چراغ عقب امتداد یافته خودنمایی می کند. این خطوط به همراه برجستگی های قسمت پایینی درب ها حالتی عضلانی به النترا داده اند. چراغ های عقب النترا به طرز ماهرانه ای با چراغ های جلو هماهنگ هستند و تا ظاهر خشن نمای روبرو در قسمت عقب نیز مشاهده شود.

طراحی داخلی هیوندای النترا

فضای باز و جادار به همراه مواد با کیفیت به کار رفته در طراحی داخلی، نخستین چیزی است که پس از نشستن در کابین هیوندای النترا توجه شما را به خود جلب می کند. صفحه نمایش 8 اینچی با زاویه ای متمایل به سمت راننده همراه با یک نمایشگر 4.2 اینچی TFT در پنل کیلومترشمار، دکمه های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم کاهنده نور بازتای آینه وسط همگی از راننده محور بودن طراحی داخلی النترا حکایت دارند. این امکانات هنگامی که با صندلی هایی ارگونومیک با روکش پارچه ای استاندارد و یک سیستم صوتی قدرتمند همراه می شوند فضایی لذت بخش برای سرنشینان خودرو ایجاد می کند. افزون بر این، خریداران هیوندای النترا می توانند روکش های چرمی با قابلیت گرمایش را نیز به صورت اختصاصی سفارش دهند.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

به لحاظ ایمنی النترا در وضعیت خوبی به سر می برد. سیستم هشدار عبور از خط، ترمز اضطراری با تشخیص عابر پیاده، کیسه های هوای جلو، پرده ای و جانبی، ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ABS و EBD، سیستم کنترل فشار باد تایرها و ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف همگی از امکاناتی هستند که ایمنی سرنشینان خودرو را تضمین می کنند.

از امکانات بیرونی هیوندای النترا می توان به چراغ های دیلایت، شیشه های با قابلیت کنترل خورشیدی، کنترل چراغ جلو خودکار و آینه های جانبی مجهز به گرمکن اشاره کرد. این خودرو از تجهیزات رفاهی دیگری نظیر دوربین دید عقب، اندروید اتو، کروز کنترل روی فرمان و فرمان صوتی، قابلیت تنظیم شیب و ارتفاع فرمان، صندلی های مجهز به گرمکن، سیستم حافظه یکپارچه (IMS) برای صندلی و آینه های بیرونی و راننده، سانروف برقی و یک سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش 8 اینجی با 8 بلندگو برخوردار است.

در مجموع می توان گفت که هیوندای النترا یک سدان شهری مناسب با مصرف سوخت بهینه است که با فضای جادار، سیستم تعلیق فوق العاده، هندلینگ راحت و سواری باکیفیت آسایش سرنشینان خود را تضمین می کند. این خودرو اگرچه از نگاه برخی مشتریان قیمت بالایی دارد اما می توان نسخه های دسته دوم آن را با قیمتی پایین تر خریداری کرد. به منظور تعیین قیمت دقیق مدل دسته دوم این خودرو می توانید از نرم افزار موجود در وب سایت همراه مکانیک استفاده نمایید. در این برنامه با وارد کردم نام خودرو، تاریخ ساخت و سایر مشخصات قیمت، کارشناسی شده را به طور رایگان دریافت خواهید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها