مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، مهم‌ترین مسیر پیاده‌روی زائران اربعین است، چون از شهرهای دیگر مثل کاظمین هم زائران به سمت کربلا حرکت می‌کنند البته در نهایت همه زائران در روز اربعین به کربلای معلی می‌رسند و امام حسین(ع) را در یک اجتماع باشکوه زیارت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۸۲
راهنمای کاربردی برای زائران پیاده روی اربعین (+عکس با کیفیت)

تقریبا تمام ایرانی‌ها هم از همین مسیر نجف به کربلا برای پیاده‌روی استفاده می‌کنند که امکانات زیادی هم در آن برای پذیرایی از زائران فراهم شده است.

شما در هر نقطه از این مسیر می‌توانید مهمان موکب‌های مختلف شوید.

ما روی نقشه بیشتر موکب‌های ایرانی‌ها را به شما نشان داده‌ایم و یکسری اطلاعات در اختیارتان گذاشته‌ایم.

می‌توانید این دو صفحه را تا کنید و در کوله‌پشتی‌تان قرار دهید و با خود به سفر اربعین ببرید.

پیشنهاد ما این است که میله‌های با شماره‌ رُند مثل 100، 200، 300 و... را برای توقف انتخاب نکنید، چون اکثر افراد در این میله‌ها قرار می‌گذارند و معمولا تراکم جمعیت در آنها بالاست.

عمود 1000 شلوغ‌ترین عمود است.

1452 ستون در مسیر نجف تا کربلا وجود دارد. نخستین ستون در ابتدای خروجی شهر نجف است و تا ابتدای شارع العباس در کربلا ادامه دارد.

50متر فاصله ستون‌های مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا نسبت به یکدیگر است. این عمود‌ها و این شماره‌ها بهترین وسیله است تا با هم قرار بگذارید و یکدیگر را پیدا کنید.

به‌منظور برقراری ارتباط آسان زائران با خانواده‌های خود در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا، شبکه اینترنت وای‌فای به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و شرکت همراه اول راه‌اندازی شده است. اگر موبایل‌تان قابلیت اتصال به اینترنت را دارد می‌توانید رادیو اربعین را هم در این مسیر گوش کنید.

برای شروع پیاده‌روی می‌توانید از درب ساعت (باب الساعه) حرم حضرت علی(ع) خارج شده و پیاده‌روی را مستقیم از کنار خیابان امام زین العابدین(ع) یا خیابان امام جعفرصادق(ع) شروع کنید. این مسیر‌ها را مستقیم بروید تا به بزرگراه کربلا برسید.

20 تا 25 ساعت پیاده‌روی مدام شما را از نجف به کربلا می‌رساند که با توجه به زمان‌های مورد نیاز جهت نماز، استراحت و خوردن غذا، زمان تخمینی سفر پیاده 2 تا 3 روز درنظر گرفته شده است.

پمپ بنزین قاعدتا نباید جزو نیازهایتان باشد، اما بد نیست بدانید که جایگاه پمپ بنزین در ستون 350است.

اگر گوشی موبایل‌تان هوشمند و با سیستم‌عامل انروید است حتما نرم‌افزار جامع اربعین را روی آن نصب کنید. امکان آفلاین‌سازی نقشه، مکان‌یابی GPS و جست‌وجوی اماکن زیارتی، مسجد‌ها، مدرسه‌ها، هتل‌ها، موکب‌ها، رستوران‌ها و... به‌صورت آفلاین در این نرم‌افزار وجود دارد.

زوار عراقی و ایرانی معمولا از روز 16 صفر از نجف راه افتاده و به نسبت تندرو و کندرو بودن به‌تدریج وارد کربلا می‌شوند.

برای مشاهده تصویر اصلی بر روی عکس کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها