ترامپ: حزب الله تهدیدی برای لبنان و منطقه است

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با نخست وزیر لبنان در واشنگتن مدعی شد که «حزب الله تهدیدی برای لبنان و منطقه است».
کد خبر: ۱۰۵۵۴۸۷
ترامپ: حزب الله تهدیدی برای لبنان و منطقه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در واشنگتن مدعی شد که «حزب الله تهدیدی برای لبنان و منطقه است».

ترامپ در این نشست خبری مدعی شد: «ارتش لبنان تنها مدافعی است که لبنان به آن احتیاج دارد و حزب الله تهدیدی برای لبنان و تمام منطقه است».

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از یاوه گویی های خود ادعا کرد: «حقیقت این است که حزب الله از منافع خود و منافع ایران دفاع می کند».

ترامپ درباره بحران سوریه نیز گفت: «من از حامیان اسد نیستم و وقتی [موشک های] تام هاک را شلیک کردیم تاکید کردم که ما از طرفداران اسد نیستیم. هنگامی که اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرد اوباما باید از خط قرمز عبور می کرد. اگر اوباما اقدامی انجام داده بود، اکنون ایران و روسیه در سوریه نبودند.»

ترامپ در بخشی دیگر از صحبت های خود بدون اشاره به حمایت هایی که واشنگتن از گروه های تروریستی در منطقه در جهت اهداف خود انجام می دهد، افزود: کمک های آمریکا به ارتش لبنان به مقابله با داعش و دیگر گروه های تروریستی کمک می کند.

سعد الحریری نیز با تشکر از آنچه تلاش های آمریکا برای حمایت از ثبات سیاسی و اقتصادی در لبنان نامید، افزود که در دیدار با ترامپ فشارهایی را که این کشور به دلیل آوارگان سوری با آن مواجه است مورد بحث قرار داده است.

نخست وزیر لبنان در پاسخ به سوالی درباره بحران قطر، با بیان اینکه گفتگو بهترین راه حل بحران قطر است، گفت: کویت تلاش ها برای حل بحران را هدایت می کند و آمریکا می تواند به حل این بحران کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها