رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

شکست همگرایی آمریکایی علیه ایران بعد از برجام

وزیر خارجه ایران به یک رسانه آمریکایی گفت واشنگتن باید این موضوع را بفهمد که برجام، توافقی دوجانبه نیست بلکه توافقی چندجانبه است.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۷۱
ظریف: آمریکا بداند که برجام توافق دوجانبه نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه ایران با روزنامه نیویورک تایمز مصاحبه‌ای ترتیب داده و بخش‌هایی از این مصاحبه امروز دوشنبه منتشر شده است.

در بخشی از مصاحبه با وزیر خارجه ایران که هفته گذشته در نیویورک انجام شد، محمدجواد ظریف گفت: برجام یک توافق دوجانبه بین آمریکا و ایران نیست و آمریکا باید این را بفهمد که این یک توافق چند جانبه است.

دیپلمات ارشد ایرانی همچنین تصریح کرد که «آمریکا همچنین باید این را متوجه باشد که جامعه بین‌المللی به این موضوع باور و اعتقاد دارد که این توافق به اهدافی که در توافق مد نظر بوده، رسیده است».

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به مواضع دولت دونالد ترامپ در قبال برجام گفت که «به باور و نظر من، آمریکا در حال نشان دادن حداقل پایبندی به برجام است و قطعا دولت آمریکا به ویژه پس از روی کار آمدن دولت جدید اقدامات ضروری برای پایبندی کامل به برجام را انجام نداده است».

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: «از سوی آمریکا یک اراده سیاسی نیاز است که به تعهداتش طبق مفاد توافق(برجام) پایبند بماند. به نظر من این به نفع همگان است که با حسن نیت تعهدات برجامی خودشان را اجرا کنند چرا که این به نفع همه است که مردم ایران منافع و مزایای اقتصادی اجرای این توافق را ببینند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها