فیس‌لیفت خودروها برای دلبری بازار +تصاویر

هرچه سرعت تولید و ساخت خودروها بیشتر می‌شود، سطح انتظارات مشتریان نیز پا به پای آن افزایش پیدا می‌کند و به مرور زمان، دیگر شاهد اقبال روزهای اول برای محصولات نیستیم.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۸۰
فیس‌لیفت خودروها برای دلبری بازار +تصاویر

اگر این مساله را در کنار واردات محصولات متنوع خارجی در نظر بگیریم، در فواصل زمانی کوتاه آنچنان با تغییرات جدید خود را در دامن خریداران رها می‌کنند که گویی خودرویی جدید و کاملا متفاوت به سبد مصرفشان افزوده شده است.

به گزارش جام جم آنلاین، تا پیش از این، خودروسازان داخلی برای تغییرات هرچند ظاهری چندان زحمتی به خود نمی‌دادند و یک محصول را اگر چند سال هم تولید می‌کردند نیازی به دستکاری و تغییر در آن نمی‌دیدند. پیکان، پراید و پژو 405 از نمونه‌های مثال‌زدنی است که سال‌ها بدون کوچک‌ترین تغییری به بازار عرضه می‌شد. اما این روزها برای مبارزه و حفظ بازار، داخلی‌سازها هم به تکاپو افتاده‌اند که در ادامه با نتیجه این تلاش‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

تندر 90 پلاس؛ به بهانه کمی امکانات بیشتر

یکی از محصولات ایران‌خودرو که فیس‌لیفت شده تندر 90 است؛ هرچند از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به نمونه قبلی تغییر چشمگیری نداشته، اما تجهیزاتی مانند کنترل‌کننده‌های سیستم صوتی روی فرمان، بلوتوث موبایل و تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان به آن اضافه شده است.

از دیگر تغییراتی که در تندر پلاس می‌توان به آن اشاره کرد همرنگ شدن سپرها، دستگیرها و ضربه‌گیرهای روی درها با بدنه، آینه‌های جانبی با طرح جدید و همچینن نامرئی کردن قلاب‌های بکسل در قسمت جلو و عقب خودرو پشت سپرهاست.

تندر 90 از نظر کیفیت ساخت و پایین بودن استهلاک قطعات، خودروی قابل قبولی است، اما از نظر تجهیزات رفاهی به آسانی میدان را به رقبا واگذار می‌کند. البته فراموش نکنید در زمینه ایمنی این خودرو همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

دنا پلاس؛ گل سرسبد خودروهای ملی

یکی از افتخارات صنعت خودروسازی و بویژه شرکت ایران‌خودرو، طراحی و ساخت این خودرو به شمار می‌رود. هرچند تاخیرهای زیاد در واگذاری آن به خریداران در روزهای اول کمی از شیرینی حضورش کم کرد؛ اما این خودرو با داشتن امکانات به‌روزی همچون کروز کنترل، مانتیور و مسیریاب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو همچنان به عنوان پرامکانات‌ترین خودروی ملی شناخته می‌شود. هرچند این تجهیزات برای مصرف‌کننده داخلی بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد، اما در رقابت با سایر محصولات وارداتی چندان جایی برای رقابت باقی نمی‌گذارد.

ایران‌خودرو پس از مدتی نمونه بهینه‌سازی شده دنا را معرفی کرد؛ خودرویی که دناپلاس نام‌ نهاده شده بود. گرچه تغییرات ظاهری این خودرو چندان شاخص نبود، اما اگر سراغ تجهیزات رفاهی برویم با دی‌لایت و سانروف روبه‌رو می‌شویم.

سیستم چندرسانه‌ای دناپلاس نیز ارتقا پیدا کرده و احتمالا دیگر از نقایص سری قبل در آن خبری نیست. در بخش ایمنی هم این خودرو شاهد پیشرفت‌هایی است. دناپلاس به دو کیسه هوای ایمنی جانبی هم مجهز شده و توانسته جمع کیسه‌های هوای خود را به عدد 4 برساند. با این تغییرات پیش‌بینی می‌شود دناپلاس گل سرسبد تولیدات داخل با نشان ملی بتواند رقیبی جدی در برابر محصولات میان‌رده قیمتی وارداتی باشد.

ساینا؛ امکانات با کمترین هزینه

این خودرو که در واقع فیس‌لیفت تیبا محسوب می‌شود دومین خودروی ملی شرکت سایپا به شمار می‌رود و توانسته بخوبی در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان یکه‌تازی کند. نمونه کامل این خودرو دارای امکاناتی همچون چهار شیشه برقی، آینه جانبی با تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، سنسور پارک عقب، ایزوفیکس یا سیستم نگهدارنده صندلی کودک، سه پشت سری با قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی‌های عقب است.

در ظاهر و نمای بیرونی نیز می‌توان به حذف ضربه‌گیرهای روی درها و استفاده از رینگ‌های آلومینیومی 14 اینچی اشاره کرد که قدری جثه آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همان طور که اشاره شد این خودرو برای افرادی که با محدودیت بودجه روبه رو هستند و از طرفی به دنبال خودرویی با حداکثر تجهیزات رفاهی هستند گزینه بسیار مناسبی است.

ساندرو استپ‌وی؛ پیشرفتی خلاقانه

رنو ساندرو در واقع مدل هاچ‌بک تندر 90 به شمار می‌رود که با کمی تاخیر نسبت به نمونه سدان خود وارد کشور شد. پارس‌خودرو این تاخیر را با ارائه نمونه جدیدتر ساندرو که استپ‌وی نامگذاری شده بود، جبران کرد و به این ترتیب توانست یکی از محصولاتش را وارد باشگاه کراس‌اوورها کند.

هرچند ساندرو از نظر تجهیزات رفاهی تغییری با تندرپلاس ندارد، اما در استپ‌وی بخوبی می‌توان تغییرات را دید. روکش نقره‌ای برای دستگیره‌های در و آینه‌های جانبی، پس‌زمینه مشکی برای چراغ‌های جلو، رکاب‌های اسپرت، فلاپ‌های پلاستیکی برای گلگیرها و در نهایت ریل‌هایی که در سقف این خودرو به کار گرفته شده است. در داخل کابین تنها چیزی که باعث اختلاف استپ‌وی با ساندروی معمولی است وجود سامانه ضدلغزش در جاده‌های لغزنده است. این خودرو هرچند تلاش زیادی برای به‌روزرسانی و باز کردن جا در دل خریداران خود کرده، اما در عمل در برابر رقبای چشم‌بادامی خود شانس موفقیت چندان زیادی ندارد.


نام خودرو

رنو تندر پلاس

دنا پلاس

رنو ساندرو استپوی

ساینا

مولتی مدیا

رادیوپخشCD با پورت یواسبی و AUX و بلوتوث + کلیدهای کنترل سیستم صوتی زیر فرمان

مانیتور لمسی + مسیریاب + بلوتوث + چهار عدد بلندگو + دو عدد تیونر + کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان

سیستم پخش رادیو + MP3 + پورت یواسبی + چهار عدد بلندگو + کلیدهای کنترلی سیستم صوتی زیر فرمان

سیستم پخش رادیو + MP3 + پورت یواسبی + چهار عدد بلندگو + پورت AUX

ایمنی

سیستم ترمز ABS چهار کاناله همراه EBD + ترمز جلو دیسکی خنکشونده و ترمز عقب کاسهای + دو عدد کیسه هوا

سیستم ترمز ABS چهار کاناله همراه EBD + ترمز جلو دیسکی خنکشونده و ترمز عقب کاسهای + چهار عدد کیسه هوا (جلو و جانبی)

ترمز جلو دیسکی خنکشونده و ترمز عقب کاسهای مجهز به سیستم EBD + ABS + دو عدد کیسه هوا + سامانه ضدلغزش خودرو در جادههای لغزنده

ترمز جلو دیسکی خنکشونده و ترمز عقب کاسهای مجهز به سیستم EBD + ABS + دو عدد کیسه هوا

آینه و چراغها

آینههای جانبی همرنگ بدنه با تنظیم برقی و دارای گرمکن + چراغهای مهشکن جلو و عقب + قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو از داخل اتاق

آینههای جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد، چراغهای جلو هالوژنی و LED + چراغ مهشکن جلو و عقب + چراغ نقشهخوانی + قابلیت تنظیم زاویه نور چراغهای جلو از داخل اتاق + چراغ بدرقه

آینههای جانبی با تنظیم برقی و مجهز به گرمکن + چراغهای مهشکن جلو و عقب

آینههای جانبی با تنظیم برقی + چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع + چراغهای مهشکن جلو و عقب

سیستم تهویه مطبوع

دستی

اتوماتیک + دریچه تهویه برای سرنشینان عقب

دستی

نیمه اتوماتیک (دیجیتال)

تجهیزات رفاهی دیگر

شیشه‌‌بالابرهای برقی جلو و عقب + دکمه در بازکن صندوق عقب

کروز کنترل + سانروف برقی + دوربین دید عقب + شیشههای سولار + قفل مرکزی با ریموت رادیویی

شیشهبالابرهای برقی جلو و عقب + برفپاککن شیشه عقب همراه مهزدا + رایانه سفری + قفل مرکزی با ریموت کنترل

شیشهبالابرهای برقی جلو و عقب + قفل مرکزی با ریموت کنترل + صفحه نمایشگر MFD + سنسور پارک عقب + گرمکن شیشه عقب

محمدرضا نجفی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها