رئیس‌ جمهور آمریکا بدون اشاره به محور غربی- عبری- عربیِ ایجاد و گسترش تروریسم در اظهاراتی حمله تروریستی شب گذشته در منچستر را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۰۹
واکنش ترامپ به حمله تروریستی منچستر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا در اظهاراتی ضمن ابراز همدردی با جانباختگان و مصدومان حمله تروریستی شب گذشته در منچستر، خطاب به دولت و مردم انگلیس گفت: افراد بی‌ گناه و جوان بسیاری در حالی که از زندگی خود لذت می‌ بردند به دست شیاطین کشته شدند.

ترامپ در ادامه بدون اشاره به کمک های پیدا و پنهان محور غربی- عبری- عربی در فرایند ایجاد و گسترش تروریسم در جهان افزود: من آنها را بازنده خطاب می‌ کنم چراکه این واقعا همان چیزی است که آنها هستند.

لازم به ذکر است، نخست وزیر انگلیس نیز دقایقی پیش در این باره گفته بود: پلیس انگلیس اطلاعاتی از عامل این انفجار در دست دارد؛ اما در حال بررسی این موضوع است که این فرد به تنهائی در این حمله نقش داشته و یا با مشارکت دیگر افراد به این اقدام مبادرت ورزیده است.

وی در ادامه افزود که نیروهای امنیتی این کشور از هویت مظنون به ارتکاب این رویداد اطلاع دارند؛ اما با این وجود نمی توان درباره نام وی ابراز اطمینان کرد.

«ترزا می» تأکید کرده بود: عامل حمله به منچستر می خواست حادثه مذکور با حداکثر فاجعه به انجام برسد.

شایان ذکر است، انفجار در سالن «منچستر ارنا» شهر منچستر انگلستان موجب شد تا ترزا می نخست وزیر این کشور که درگیر رقابت پارلمانی ۲۰۱۷ است، تمامی فعالیت های انتخاباتی خود را به حال تعلیق درآورد.

در عین حال، «تیم فارون» رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلستان نیز در پی این حادثه که به کشته شدن دستکم ۱۹ نفر و مجروح شدن حدود ۵۰ نفر منجر شد، فعالیت ستاد انتخاباتی خود را تعلیق کرد. وی این حادثه را که به هنگام برگزاری کنسرت در منچستر ارنا اتفاق افتاد، وحشتناک و شوک برانگیز توصیف و هدف از آن را آسیب رساندن به کودکان و جوانان حاضر در محل عنوان کرد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلستان نیز این حادثه را وحشتناک توصیف و با بازماندگان قربانیان ابراز همدردی کرد.

این در حالیست که گروه تروریستی داعش با انتشار یک فایل ویدئویی مسئولیت حادثه تروریستی شب گذشته در منچستر که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم شرکت کننده در کنسرت موسیقی شد را بر عهده گرفت.

پلیس انگلیس اعلام کرد که در انفجار در سالن کنسرتی در شهر منچستر ۱۹ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است، ایستگاه قطار «ویکتوریا» که در نزدیکی محل حادثه قرار دارد نیز به دلایل امنیتی از مسافران تخلیه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها