رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها درگفتگو با جام جم آنلاین:

به کارگیری اموال دولتی در تبلیغات، مطلقا ممنوع / منع فعالیت دوتابعیتی ها در شوراها

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: رد یا تایید صلاحیت ها فارغ از گرایشات سیاسی صورت گرفته است. از این رو اجازه نخواهیم داد نگاههای جناحی راه خدمتگزاران به مردم را محدود کند چنانچه نامزدها نسبت به احراز صلاحیت خود اعتراض دارند شکایت خود را مستقیم به کمیته بازرسی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تسلیم نمایند.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۴۱
به کارگیری اموال دولتی در تبلیغات، مطلقا ممنوع / منع فعالیت  دوتابعیتی ها در شوراها

محمد محمودی شاه نشین در واکنش به برخی اظهارنظرهای شورای اسلامی شهر نسبت به رد صلاحیت طیف اصولگرایان در گفتگو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین افزود: رد یا تایید صلاحیت ها فارغ از گرایشات سیاسی است و طبق سیاست های کلی هیات نظارت بر انتخابات شوراها به هیچ عنوان نگاه های جناحی را در احراز صلاحیت دخیل نخواهیم کرد. وهیات نظارت فقط براساس قانون انتخابات شوراها عمل می کند.

وی با اشاره به گفتگوی خود با مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران به عنوان یکی از معترضین بر رد صلاحیت اصولگرایان خاطرنشان کرد: بنده به ایشان هم گفتم چنانچه هر کدام از دوستان مدعی هستند که بر اساس نگاه های سیاسی رد صلاحیت شده اند می توانند با مراجعه به کمیته بازرسی و یا تلفن و فاکس شکایت خود را اعلام کنند.

وی افزود: نمایندگان ما در استان ها و تهران خلاصه ای از موارد رد صلاحیت آنها را آماده کرده و به معترضان ارائه خواهد داد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در پاسخ به این سوال که آیا افراد دو تابعیتی امکان حضور در شورای شهر را خواهند داشت یا خیر؟ گفت: دو تابعیتی ها منع فعالیت در شوراهای شهر و روستا را داشته و طبق هماهنگی که با وزارت امور خارجه داشتیم چنانچه سندی دال بر دوتابعیتی باشد به موضوع رسیدگی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا نامزدها می توانند از امکانات دولتی در تبلیغات خود استفاده کنند اظهار داشت: به کارگیری امکانات دولتی در این مقوله مطلقا ممنوع بوده و تنها استفاده از اماکن عمومی همچون شهرداری ها آن هم با تصویب هیات نظارت و پرداخت هزینه از سوی نامزد بلامانع خواهد بود.

محمودی شاه نشین درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: امیدواریم این نوع انتخابات در آینده تسری بیشتری پیدا کرده و ما شاهد مزیت های این نوع رای گیری در آینده باشیم.

وی بد خطی، بیسوادی، کاهش تقلب و جلوگیری از طولانی مدت شدن شمارش رای را از مزیای انتحابات الکترونیکی برشمرد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور ابراز امیدواری کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک رسانه ملی و فراگیر بحث انتخابات الکترونیکی را به خوبی پوشش داده تا مطابق با سیاست های کلی مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری یک انتخابات شفاف و مکانیزه و بروز پیشگام باشیم.



محمد شجاعیان – خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها