حریق سنگین شرکت قطعه‌سازی کروز که از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده‌ بود، کماکان ادامه دارد و بوی نامطبوع و دود حاصل از سوختن مواد پلیمری شهروندان مناطق 21 و 22 تهران را آزار می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۸۵
ادامه آتش‌سوزی در شرکت کروز +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، این آتش‌سوزی بزرگ در ساعت 19:26 روز پنجشنبه 24 فروردین آغاز گردیده که برابر اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در همان لحظات نخست نیروهای 8 ایستگاه و 2 گروه خدمات ایمنی با چندین دستگاه تانکر آب، خودروهای حامل دستگاه های تنفسی، نردبان، بالابر و نیز خودرو فوماتیک آتش نشانی ویژه خاموش کردن آتش به محل شرکت قطعه سازی کروز در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج اعزام شدند.

با توجه به همسایگی ایستگاه آتش نشانی شماره 45 با کروز اولین نیروها در کمتر از 2 دقیقه به محل رسیدند؛ همچنین ایستگاه های 44،30،76و 111 نیز تا محل وقوع آتش سوزی فاصله چندانی نداشتند، اما بدلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال موجود در این کارخانه 5 هزار متر مربعی، نیروهای آتش‌نشان تاکنون موفق به اطفای کامل این حریق نشده‌اند و لکه گیری کماکان ادامه دارد.

برای دیدن نقشه محل وقوع حریق در سایز بزرگ کلیک کنید.

در روزهای گذشته تردد خودروهای آتش نشانی و تانکر های آب رسانی در این منطقه کاملاً محسوس بوده و بدلیل ازدحام مردم برای انداختن عکس های یادگاری! پرده سفیدی در این محل نصب شده تا از ترافیک و ازدحام مردم جلوگیری شود؛ همچنین شرکت سایپا نیز به منظور سهولت در امر امدادرسانی شیفت کاری روز جمعه خود را تعطیل اعلام کرده بود.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران امروز شنبه در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به حضور تعدادی از نیروهای آتش نشانی در محل برای عملیات لکه گیری و آوار برداری اظهار داشت: سقف تمامی طبقات و دیوارهای این ساختمان 3 طبقه که میزان بسیار زیادی کالا در آن وجود داشته بر اثر شدت آتش سوزی تخریب شده و کماکان آوار برداری و لکه گیری توسط نیروهای آتش نشانی با احتیاط ادامه دارد.

وی افزود: عملیات زمان بر است و با توجه به وجود آتش پنهان در زیر آوار زمان دقیقی را برای پایان آن نمی توان در نظر گرفت اما هیچ نگرانی برای گسترش و سرایت آتش به ساختمان‌های مجاور وجود ندارد.

تاکنون میزان خسارت وارده به این شرکت اعلام نشده اما رضا رضایی رییس انجمن قطعه سازان با سنگین توصیف کردن این خسارت و اشاره به تامین قطعات خط تولید ایران خودرو و سایپا توسط کروز، از احتمال اختلال در تولید این شرکت‌ها خبر داده است.

شرکت تولیدی کروز انواع قطعات الکترونیکی خودرو شامل دسته سیم، قطعات داشبرد، سپر، چراغ و قطعات موتوری را تولید می کند.

گفتنی است این شرکت بیش از 10 هزار نفر پرسنل دارد و میزان فروش این شرکت نیز سالانه 3 هزار میلیارد تومان است.

تصاویری از حریق شرکت قطعه سازی کروز - سایت سازمان آتش‌نشانی تهران


تصاویری از بازدید سال گذشته جهانگیری از شرکت کروز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
ناصر صحبتلو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
با سلام
اینجانب یكی از كاركنان این شركت میباشم ،با شنیدن این حادثه بسیار متأثر شدم، امیدوارم هرچه سریع تر اوضاع این تولیدی به حالت مطلوب خود بازگشته و همه ی كاركنان این شركت را از نگرانی ایجاد شده نجات بخشد.
به امید اینكه هیچ گونه مورد از این قبیل اتفاقات برای هیچ مركز تولیدی بوجود نیاید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها