یک شرکت معماری نیویورکی آسمانخراشی طراحی کرده که از یک سیارک درحال گردش در ۵۰ هزار کیلومتری بالای زمین آویزان است.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۳۸
ساخت آسمانخراشی متصل به سیارک +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، این آسمانخراش که «Analemma Tower» نام گرفته از سیارکی در حال گردش در ارتفاع ۵۰ کیلومتری زمین آویزان خواهد بود و تنها راه خروج از آن به وسیله پاراشوت است!

براساس این طرح، باحرکت سیارک برج هر روز ۸ مسیر مشخص در نیم کره های شمالی و جنوبی زمین را طی خواهد کرد. به این ترتیب ساکنان برج می توانند در ۲۴ ساعت به نقاط مختلف جهان سفر کنند.

طرح عجیب آسمانخراش به شرکت معماری «Clouds Architecture Office» تعلق دارد که پیش از این نیز طرحی برای ساخت خانه در مریخ و احداث شهری روی ابر را نیز ارائه کرده بود.

در این طرح از سیستم «پشتیبانی جهانی اوربیتال» استفاده می شود که در آن یک کابل بسیار قدرتمند آسمانخراش را به سیارکی متصل می کند که به نزدیکی زمین آورده شده است.

البته در این میان کارشناسان معتقدند شکار یک سیارک در آسمان کار ساده ای نیست اما به عقیده شرکت سازنده «Analemma» این ایده به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

به گفته شرکت چون آسمانخراش از آسمان آویزان است، می توان آن را در هر نقطه ای از جهان ساخت و به مقصد نهایی ارسال کرد.

براساس طرح مذکور آسمانخراش «Analemma» در دبی ساخته خواهد شد زیرا علاوه بر آنکه این شهر به تخصص در ساخت آسمانخراش مشهور است، هزینه ساخت آن در دبی یک پنجم نیویورک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
احمقانه و غیر عملی
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
آخرش معلوم نیست ، این سیارك در فاصله 50 كیلومتریه یا 50هزار كیلومتری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها