چه میزان مسافت برای توقف خودرو مورد نیاز است؟

برای رانندگان به نظر می رسد که ترمز کردن در مدت زمان بسیار کوتاهی اتفاق می افتد. در واقع هر خودرویی برای توقف کامل احتیاج دارد که مسافتی را طی کند.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۶۱
چه میزان مسافت برای توقف خودرو مورد نیاز است؟

به گزارش جام جم آنلاین از دنده ۶، حتی با تکنولوژی های جدید نیز همه ی خودروهایی که در جاده ها وجود دارند برای توقف کامل احتیاج به طی مسافتی دارند. اما چه چیزی باعث توقف خودرو می شود؟

مفهوم مسافت مورد نیاز برای توقف کامل در هنگام ترمزگیری

در این مورد، دو عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

زمان عکس العمل: از زمانی که متوجه می شوید باید ترمز را فشار دهید تا زمانی که این کار را انجام دهید، چند ثانیه طول می کشید که به آن زمان عکس العمل می گویند. در سرعت ٣٠ مایل بر ساعت، خودرو مسافتی، بیش از ٥٠ فوت طی می کند تا راننده ترمز را فشار دهد. این مسافت برای سرعت ٦٥ مایل بر ساعت بیش از ١٠٠ فوت است تا راننده اقدام به فشار دادن پدال ترمز کند.

عملکرد خودرو: یک خودروی خوب، با تایرهای مناسب و لنت های ترمز جدید، در هنگام ترمزگیری خیلی سریع تر از خودرویی با تایرهای کهنه و لنت های فرسوده متوقف می شود، ترمز ضد قفل نیزمی تواند عملکرد ترمز را بهبود بخشد و همچنین احتمال قفل شدن لاستیک ها را نیز کم می کند و باعث می شود از حداکثر نیروی ترمز در زمان مشخصی استفاده کند.

زمانی که همه چیز را در نظر گرفتید، یک خودرو برای توقف کامل در سرعت ٧٠ مایل بر ساعت بیش از ٤٠٠ فوت مسافت طی می کند. این گونه تصور کنید که یک خودرو در سرعت مجاز یک اتوبان، برای توقف کامل باید طول یک زمین فوتبال همراه با ١٠٠ فوت اضافه را طی می کند. مسافتی که راننده در زمان عکس العمل را نیز طی می کند تا پدال ترمز را فشار دهد نیز به طور میانگین بیش از ١٠٠ فوت است.

مسافت مورد نیاز برای توقف کامل خودرو با افزایش یافتن سرعت به طور قابل توجهی افزایش می یابد. به همین دلیل است که در محدوده ی مدارس و مناطق مسکونی محدودیت سرعت بیشتر است. اختلاف بین سرعت ٢٥ مایل بر ساعت و ٤٠ مایل بر ساعت ممکن است در هنگام رانندگی خیلی به نظر نیاید، اما در هنگام ترمز گیری، خودرویی که ٤٠ مایل بر ساعت سرعت دارد، بیش از ١٦٠ فوت مسافت را طی می کند و خودرویی که ٢٥ مایل بر ساعت سرعت دارد، بیش از ٨٠ فوت مسافت را طی می کند. در مناطق با جمعیت زیاد، تعداد عابران پیاده، دوچرخه سواران و یا حیواناتی که به طور ناگهانی در مسیر حرکت خودروها قرار می گیرند زیاد است. در چنین مناطقی بهتر است با سرعت امن تری رانندگی کنیم و مطمئن باشیم که قادر هستیم که وسیله ی نقلیه را برای هر چیز غیر منتظره ای متوقف کنیم.

تمرین تکنیک های درست ترمزگیری و آگاه بودن از محیط اطراف خود در هنگام رانندگی، زمان عکس العمل را در هنگام رانندگی کاهش می دهد و از بروز تصادف جلوگیری می کند. این جنبه از ترمزگیری اغلب نادیده گرفته می شود، اما الویت قرار دادن نگاه کردن به جلو در هنگام رانندگی در عوض نگاه کردن به اطراف یا تلفن همراه می تواند از یک برخورد جلوگیری کند. انجام تعمیرات و نگه داری ترمز و تعویض لنت ترمز در زمان توصیه شده توسط کارخانه ی سازنده ی خودرو ( معمولاً هر ٥٠ هزار مایل) باعث می شوند ترمزگیری بهتر و سریع تر انجام شود.

* هر فوت برابر با 30.5 سانتی‌متر

* هر مایل برابر با 1.6 کیلومتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
نمی شد به جای اینكه معادل فوت و مایل را بنویسید از همان اول متر و كیلومتر می نوشتید؟!!!!!

نیازمندی ها