رواج خزنده یک لاکچری جدید که به سبک زندگی اسلامی – ایرانی آسیب می‌زند

طلا بازی +جدول

هر چقدر بیشتر پول بدهید، علاوه بر آش، همان اندازه کفش خوب و به قول گفتنی لاکچری می‌خرید.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۵۸
دردسرهای کفش‌های اعیانی

شما برای خرید کفش مانند خرید یک دست لباس، با فروشنده چانه می‌زنید یا دنبال برندهایی هستید که آنها را چشم بسته و با هر قیمتی می‌خرید؟ یک جفت کفش را فصل به فصل می‌پوشید یا هر بار در طول یک فصل با تغییر لباس‌تان کفش‌های نو می‌خرید؟ چه مدت طول می‌کشد تا فکر کنید کفش‌تان از مد افتاده است و باید مطابق مد یک جفت کفش نو بپوشید؟

یاقوت زیر پا

در کمد خانم‌های پولدار کفش و بوت و چکمه شاید برای یک فصل چندبار تغییر کند اما آنها در هنگام خرید حتما مدل کفش‌های؛ کریستین لوبوتَن، مانولو بلانیک، جیمی چو، جوزپه زانوتی و... را فراموش نمی‌کنند چون کفش‌های خانمانه زیبایی با طراحی‌های خاصی توسط این برندها تولید می‌شوند. برای این‌که آدرنالین خون خانم‌ها بالاتر برود! به عنوان مثالRita Hayworth heels کفش زنانه پاشنه داری است که قیمت آن سه میلیون دلار است. در این کفش سنگ‌هایی مانند؛ یاقوت سرخ و الماس کار شده است.

الماس تراشیده

تولیدکنندگان کفش‌های لاکچری مردانه نیز در بازار مد کاملا شناخته شده اند .مثل برلوتی که محصولات این برند لوکس از پوست حیواناتی مانند؛ تمساح، کانگورو و چرم گاو تهیه می‌شود که البته پوشیدن برخی از اینها به لحاظ شرعی هم مشکل دارد. کفش لیلیان Tanino Crisci از مهم‌ترین نام‌ها در صنعت کفش لاکچری است که قیمت آنها 1250 دلار یعنی بیش از چهار میلیون تومان است. از این قیمت شروع کردیم یک وقت شوکه نشوید اما کفش‌های الماسی تام فورد که از 1400 قطعه الماس پوشیده شده است و ساخت آن یک سال طول می‌کشد دو میلیون دلار معادل هفت میلیارد تومان است.

قیمت‌ها تا همینجا بس اما برندهایی که در ادامه می‌بینید از گرانترین‌ها هستند:

Red Wing، R.M.Williams

ricker’s، Clarks، Dr. Martens

John Lobb،Pierre Corthay ...

برندهای مشهور با مدل‌های متعدد و با قیمت‌هایی حداقل یک میلیون است که در بازار خرید و فروش می‌شود و البته مشتریان خاص خود را نیز دارد.

رقابت ورزشی‌ها

این روزها در خیابان حتما افرادی را با لباس و کفش ورزشی دیده‌اید که خیلی راحت با کفش‌های متفاوت ورزشی راه می‌روند یا در پارک‌ها مشغول دویدن هستند. این نشان می‌دهد برندهای کفش ورزشی هم بیکار ننشسته‌اند و در دنیای تجارت شانه‌به‌شانه رقابت می‌کنند تا بازارشان را گسترش دهند. آدیداس، نایکی، پوما، ریبوک و بسیاری دیگر از برندهای مشهور ورزشی با مدل‌ها و قیمت‌های متنوع در بازار موجود هستند و منتظر سلیقه شما برای انتخاب و خرید. روی قیمت این کفش‌ها از 400 هزار تومان به بالا حساب کنید البته اگر اصل باشند بیشتر از اینها برایتان آب می‌خورد.

ترکیب ناموزون

کفش پاشنه بلند مردانه رسید ! درست خوانده‌اید؛ پاشنه بلند مردانه. این روزها در فضای مجازی عکس‌های کفش پاشنه بلند مردانه تبلیغ می‌شود و حتی تصاویری از پسران جوان منتشر می‌شود که با کفش پاشنه بلند و ترکیبی ناموزون از لباس‌های بر تن کرده به داخل ویترین مغازه‌ها زل زده‌اند. این هم از سوغات جدید شبکه‌های ماهواره‌ای و بنگاه‌های فشن است که در کنار خالکوبی یا آرایش به طرز عجیب، در دسترس پسران جوان قرار می‌گیرد تا مصداق کاملی از شبیخون فرهنگی شکل بگیرد.

دردسر‌های خوش‌تیپی

هیجان‌زده و احساسی نشوید. برای خوش تیپ‌تر شدن نباید دست به هر کاری زد و یک کم باید واقع بین بود.

برای خانم‌ها کفش پاشنه بلند شاید خوش‌تیپ‌تان می‌کند اما به مشکلاتی از قبیل فرو رفتن ناخن در انگشت پا یا پیچ‌خوردگی و رگ به رگ شدن پا توجه داشته باشید. حتما بعد از پوشیدن مداوم این کفش‌ها مراقب کمر دردتان باشید و البته بعد از هر مرتبه پوشیدن کفش پاشنه بلند، ماساژ پاها یادتان نرود.

خشونت...؟

مرسوم شده که روشنفکران قوم با شنیدن هر کلمه‌ای از این دست یک سری شعار انتزاعی تحویل می‌دهند. من نمی‌خواهم این کار را بکنم. یعنی برایتان در مذمت خشونت و ضرورت صلح جهانی چیزی بگویم. حقیقت آن است که آدمیزاد خشن‌ترین و زیانکارترین جانور روی کره زمین است و خشونت هم بخشی سرشتی از وجودش است. باید این حقیقت را نگاه کنیم و بشناسیم و راه‌هایی برای مدیریت و ساماندهی به خشونت پیدا کنیم و آن را به نوعی بازی بی‌خطر تبدیل کنیم. طرد و نکوهش و ریشه‌کنی‌اش شعار کسانی است که یا آدم را نمی‌شناسند یا معنای خشونت را نمی‌دانند!

شادی... ؟

احتمالا مهم‌ترین فقر مردم ما، به شادمانی مربوط می‌شود. این در حالی است که منابع شادمانی در دسترس همه هست و خریداری‌اش هم نمی‌شود کرد.

شادی یک فرآیند ساختنی است. روابط انسانی مهرآمیز، بهره‌مندی از معنایی در زندگی و کارهایی که انجام می‌دهیم و برخورداری از لذت‌های برخاسته از فرهنگ مثل موسیقی و شعر و ادبیات و دانش سرچشمه شادمانی هستند. برای رفع آن فقر آموختنِ بهره‌مندی از اینها مهم‌ترین چیزی است که باید بیاموزیم و به دیگران هم آموزش‌اش بدهیم.

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها