تبلیغات ایران نیازمند انقلاب در حوزه خلاقیت است

برای رسیدن به اثربخشی مطلوب و گسترش حق انتخاب مشتریان و مخاطبان، تبلیغات ایران به انقلاب در خلاقیت نیاز دارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۱۲
تبلیغات ایران نیازمند انقلاب در حوزه خلاقیت است

به گزارش جام جم آنلاین، هوشمند سفیدی رئیس جشنواره تبلیغات ایران که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود، با اشاره به این مطلب گفت: پرهیز از کپی کاری و دمیدن روح تازه به بعد آفرینشگری در حیطه تبلیغات یک ضرورت است و ما برای رقابت پیروزمندانه در صنعت فرهنگ به صنایع خلاق نیاز داریم و صنعت تبلیغات باید در نهضت تازه گردانی پیشگام و پیشاهنگ باشد و این لازمه اثربخشی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم سرمایه‌گذاری در تبلیغات پرداخت و گفت: اگر تبلیغات ما به فرهیختگی و تعالی برسد و بتوانیم از آن استفاده خردمندانه داشته باشیم، آنگاه تبلیغات تجاری می‌تواند به‌عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی عمل کند و بین 15 تا 20 در افزایش تولید ناخالص ملی مؤثر واقع شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با دعوت از برندها برای استفاده از تبلیغات دیجیتال به‌جای تبلیغات پخشی (رادیو و تلویزیون) و تبلیغات چاپی یادآور شد: گرچه نمی‌توان اهمیت این دو تبلیغات را نادیده گرفت، لیکن باید پذیرفت تبلیغات دیجیتال از تبلیغات پخشی و چاپی سبقت گرفته است و برندها باید با سرمایه‌گذاری در تبلیغات دیجیتال به روند چرخش هزینه‌ها به این سمت در برنامه‌ریزی تبلیغاتی خود، پاسخ مثبت دهند.

رئیس جشنواره تبلیغات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تبلیغات در دوره رکود اقتصادی، گفت: کاهش هزینه‌های تبلیغات در دوران رکود، افتادن در دام است و حفظ روند تبلیغات در دوره رکود، به حفظ اعتماد مشتریان و تصویر مطلوب از برندها کمک می‌کند.

وی جشنواره تبلیغات را جشن تعامل دو صنعت روابط عمومی و صنعت تبلیغات و توانمندسازی آن‌ها را در خلق آثار تبلیغاتی فاخر، عامل توسعه صنعت فرهنگ ارزیابی کرد و گفت: رشد صنایع فرهنگی ما را در خلق صنایع فرهنگی فاخر و افزایش سهم کشور از اقتصاد صنعت فرهنگ کمک خواهد کرد.

سفیدی سهم نیم درصدی ایران از تبلیغات جهانی را درخور ایران اسلامی ندانست و گفت: افزایش سهم از تبلیغات جهانی ما را در کمک به رشد صادرات، ارتقای توانایی مقابله با تبلیغات منفی و پیشبرد آرمان‌های متعالی ملت ایران توانمندتر خواهد ساخت.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هدف جشنواره تبلیغات ایران، تبدیل‌شدن به یک جشنواره منطقه‌ای در دوره چهارم و یک جشنواره جهانی در دوره پنجم آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها