تور بالی، انتخاب مناسب نوروز 96

حال که نوروز نزدیک شده است بسیاری از مقاصد توریستی معروف مانند بالی، شهرهای مختلف تایلند، ترکیه، دبی و... منتظر گردشگران خارجی از همه جای کشورمان هستند. در این بین یکی از بهترین طبیعت ها را بالی دارد.
کد خبر: ۹۹۵۷۹۱
تور بالی، انتخاب مناسب نوروز 96

همانطور که می دانید اندونزی از جمله کشورهای آسیایی محسوب می شود که همواره بدلیل برخورداری از آب و هوای منحصر به فرد خود پذیرای گردشگران گوناگونی از سراسر دنیا بوده است. پایتخت این کشور جاکارتاست که البته یکی از قطب های گردشگری اندونزی نیز محسوب می شود. جاوه و جزیره بالی نیز از جمله دیگر شهرهای مهم این کشور هستند که هر ساله از گردشگران زیادی میزبانی می کنند. اما اگر بخواهیم از بین این سه قطب اصلی گردشگری اندونزی یکی را نام ببریم، بدون شک تنها باید به بالی اشاره کرد.

بالی جزیره بسیار خوش آب و هوا و زیبای اندونزی است که تورهای مسافرتی آن همیشه در کشور ما نیز به سرعت فروش می رفته و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید به این جزیره لقب خدایان را داده اند! در خصوص ساکنین این جزیره نیز باید اشاره کنیم که در حقیقت مذهب غالب آنها از مردم هندوستان گرفته شده است و به همین دلیل این جزیره از این حیث نیز از دیگر جزایر و شهرهای اندونزی متمایز است چراکه اغلب مردم اندونزی مسلمان می باشند.

همین موضوع مذهب باعث تاثیر بر معماری و فرهنگ و سنت این جزیره نیز شده است بشکلی که مثلا شما هر روز می توانید در هر یک از خیابان های این شهر کاسه های بزرگی که از برگ ساخته شده اند و در کنار آنها نیز عود روشن است را مشاهده نمایید، مردم بالی نیز هر روز مقدار زیادی از پیشکش های خود را درون این کاسه ها قرار می دهند. معمولا شما می توانید در هر شهر و کشوری حداقل یک شبعه از رستوران MacDonald را مشاهده کنید اما جالب است بدانید که مردم این شهر سعی کرده اند تا آنجا که ممکن است سنت خود را حفظ کنند و به همین دلیل تنها غذاهای سنتی و محلی خود را در رستوران های این شهر عرضه می کنند که البته باید گفت بسیار هم لذیذ می باشند.

توصیه می کنیم در صورت سفر به بالی حتما در یک وعده غذایی خود، نسی کامپور که نام یکی از این غذاهای سنتی است را سفارش دهید، بدون شک طعم آن را هیچگاه از خاطر نخواهید برد. شما می توانید با آژانس مسافرتی کاروانیک همراه شده و از هر لحظه حضور خود در این جزیره لذت ببرید. بدون شک تور بالی، انتخابی مناسب برای نوروز 96 می تواند باشد.

تا اینجا با کلیت هایی از بالی، مردم و سنت های مردم این جزیره آشنا شدیم، اما در ادامه نیز با چند جاذبه گردشگری بسیار معروف این جزیره آشنا خواهیم شد.

جاذبه های گردشگری بالی

آتشفشان کینتامانی

در یکی از روستاهای این جزیره که کینتامانی (Kintamani) نام دارد، آتشفشانی به نام همین جزیره را می توانید مشاهده کنید که همچنان نیز فعال بوده و گشت و گذار در حوالی این آتشفشان و تماشای آن نیز یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان در این جزیره انجام داد. گفتنی است که مردم این روستا از سنگ های سرد شده حاصل از پرتاب های گهگاه این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده می کنند.

بازار سنتی اوبود

«اوبود» نام یکی از سنتی ترین و زیباترین بازارهای بالی است که در آن می توانید انواع سوغاتی بالی، پوشاک و وسایل خانه و... را تهیه نمایید. اگر هم کمی با فروشندگان اندونزیایی چانه(!) بزنید احتمالا می توانید تخفیف خوبی هم از آنها بگیرید، پس سعی کنید علاوه بر خوش برخورد بودن در هنگام صحبت با فروشندگان، کمی هم شوخ طبعی به خرج دهید. نکته ای که لازم به تذکر است این است که سعی کنید تا آنجا که امکان دارد از خرید جواهرات و زیورآلات در این بازار خودداری کنید چراکه ممکن است از آلیاژ نقره و برنج ساخته شده باشند!

جنگل میمون مقدس

در این جنگل تعداد بسیار زیادی از انواع گونه های میمون وجود دارد که می توانید از آنها دیدن نمایید و روز بسیار لذت بخشی را سپری کنید. باز هم لازم است نکته دیگری را به شما گوشزد کنیم و آن اینکه سعی کنید از نزدیک شدن زیادی به قفس این میمون ها پرهیز کنید چون امکان دارد جواهرت‌تان توسط همین میمون های بازیگوش سرقت شود!

پورا بِساکی

بر روی دامنه کوه گوانگ آگونگ، معبد تاریخی بسیار باشکوهی به نام پورا بِساکی(Pura Besakih) قرار دارد که در حقیقت هدف از ساخت آن حفاظت جزیره بالی در برابر شیطان بوده است! بومیان این منطقه اعتقاد دارند که در دل این کوه اژدهایی زندگی می کند که آن را بعنوان یکی از خدایان خود مورد ستایش قرار داده و نام این معبد را نیز از همین اژدها الهام گرفته اند. در صورتی که تور بالی را برای سفر نوروز 96 خود مدنظر دارید، بازدید از این معبد تماشایی را نیز از یاد نبرید!

کوه مَونت باتور

اگر می خواهید کمی با خود خلوت کنید و لحظات آرامش بخشی را همراه با تماشای منظره ای خیره کننده تجربه کنید توصیه می کنیم به کوه مَونت باتور (Mount Batur) بروید. از بالای این کوه می توانید به کل بخش شمال شرقی بالی اشراف داشته باشید. می توان به جرات گفت تماشای طلوع خورشید از بالای این کوه زیباترین صحنه ای است که هر گردشگری می تواند در خلال سیاحت خود در این جزیره زیبا مشاهده نماید. البته لازم نیست چندان بابت کوه پیمایی نگران باشید چراکه این کوه آنقدرها هم مرتفع نیست که شما را به زحمت بیندازد!

منبع:

http://xn--mgbbf2a5gua24g.mihanblog.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها