حجت الاسلام و المسلمین سید «مقصود حسین رضوی» از علمای برجسته منطقه کشمیر و رییس حوزه علمیه امام رضا(ع) در این منطقه که در یازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سال 92 به دلیل خدمات ارزنده اش در عرصه فرهنگ رضوی به عنوان خادم نمونه فرهنگ رضوی انتخاب و تجلیل شد، به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۹۸۴۷۰۸
درگذشت خادم نمونه فرهنگ رضوی در کشمیر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، «حجت الاسلام والمسلمین سید مقصودحسین رضوی» که از علمای شناخته شده منطقه کشمیر و مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) در این منطقه بود، بیش از چهل سال از عمر شریف خود را در راه ترویج معارف اهل بیت به ویژه فرهنگ رضوی گذراند و با تاسیس حوزه علمیه امام رضا(ع) و حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) صدها شاگرد و مبلغ دینی تربیت کرد.

او تحصیلات حوزوی اش را از شهر نجف اشرف آغاز کرد، اما به دلیل فشارهای رژیم بعث مجبور به مهاجرت از نجف به قم شد و تحصیلات حوزوی خود را در حوزه علمیه قم ادامه داد به همین دلیل مسلط به زبان فارسی بود.

مرحوم رضوی که از نسل سادات رضوی در منطقه کشمیر بود و علاوه بر تبلیغ معارف قرآن و عترت، تلاش زیادی نیز در راه نشر افکار انقلاب اسلامی در منطقه کشمیر داشت.آن مرحوم سال گذشته نیز به عنوان عضو مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) در مشهد حضور یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها