خوش‌آمدگویی به نسل‌جدیدسری 5 ب‌ام‌و

یکی از موفق‌ترین خودروهایی که از کارخانجات ب‌ام‌و خارج شد و حالا صحبت از نسل هفتم آن است، ب‌ام‌و سری پنج است. این خودرو یکی از نقاط عطف خودروساز سرشناس آلمانی محسوب می‌شود و به دلیل اقبال قابل توجهی که نسبت به آن شده حالا از نسل هفتم آن هم رونمایی شده است. مهندسان ب‌ام‌و از تازه‌ترین فناوری‌های مورد تأیید در صنعت خودروسازی در ساخت آن بهره گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۶۴۸۷۴
خوش‌آمدگویی به نسل‌جدیدسری 5 ب‌ام‌و

ظاهر این خودرو جذابیت خاصی دارد. طراحان ب‌ام‌و در این بخش جرأت زیادی به خرج داده و برای آن چراغ‌های جلویی بزرگ‌تری در نظر گرفته‌اند. همچنین جلو پنجره غول‌پیکر آن از ب‌ام‌و سری هفت الهام گرفته است. همین دو مورد به روزرسانی چشمگیر حکایت از آن دارد که با محصولی بزرگ‌تر از همه جهات روبه رو هستیم.

ضریب کشش خودرو نسبت به مدل قبلی 10 درصد کاهش یافته است که می‌توان آن را یک به‌روزرسانی پنهان، اما مؤثر در ب‌ام‌و سری پنج دانست. اما این تازه آغاز یک تحول دیدنی در محصول محبوب بی‌ام‌و است. این شرکت مدعی است نسل هفتم ب‌ام‌و سری پنج در مقایسه با نسخه قبلی تا صد کیلوگرم سبک‌تر شده است. اگر این ادعا واقعا درست باشد باید گفت مهندسان این شرکت شاهکار بزرگی برجای گذاشته‌اند. البته آنها برای سبک سازی این خودرو برخلاف آنچه در سری هفت به چشم می‌خورد از فیبر استفاده نکرده‌اند؛ بلکه حجم استفاده از آلومینیوم افزایش قابل توجهی یافته است. همچنین از فولاد بسیار مقاوم و منیزیم بهره گرفته شده است.

اما حالا می‌رسیم به قلب تپنده خودرو یعنی موتور. همگان انتظار دارند در این بخش اوج به‌روزرسانی‌ها صورت گرفته باشد که دقیقا هم این اتفاق رخ داده است. مهندسان ب‌ام‌و طیف متنوعی از موتورهای دیزلی و بنزینی توربوشارژی را برای نسل هفتم سری پنج در نظر گرفته است که شامل هفت مدل با قدرت‌های موتوری متفاوت است. در این مجموعه شاهد توان 248 تا 457 اسب بخاری هستیم. به تناسب همین تنوع، شتاب اولیه این خودروها نیز از 1/5 تا 7/7 ثانیه متفاوت است.

به‌کارگیری سیستم‌های پیشرفته رانندگی نیمه‌خودکار در کنار انبوهی از سیستم‌های متنوع دیگر که یاری‌رسان راننده محسوب می‌شوند تازه‌ترین عضو خانواده سری پنج را به یکی از مطمئن‌ترین خودروهای روز دنیا تبدیل کرده‌اند. همزمان به سیستم‌های رسانه‌ای خودرو هم توجه ویژه‌ای شده است. در تمام مدل‌های این نسخه جدید شاهد به‌کارگیری فناوری پیشرفته Professional Media ب‌ام‌و هستیم که با نمایشگر 25/10 اینچی کنترل لمسی و آخرین نسخه فناوری i-Drive همراه شده است. این خودرو به مجموعه متنوعی از اپلیکیشن‌ها نیز مجهز است که از آن جمله می‌توان به Car-to-X اشاره کرد. این فناوری به خودرو امکان برقراری ارتباط با سایر خودروهای ساخت ب‌ام‌و را می‌دهد.

این شرکت در معرفی نسل هفتم سری پنج از شعار «سبک‌تر، سریع‌تر و پیشرفته‌تر» استفاده کرده است که باید گفت تقریبا همان چیزی است که دنبالش بوده‌اند.

منبع: carmagazine.co.uk

مترجم: مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها