در زمان رانندگی خانم‌ها عصبانی‌تر هستند یا آقایان؟

رانندگان خانم در هنگام رانندگی عصبانی‌تر از مردان هستند! این نتیجه‌ای شگفت‌انگیز از مطالعه‌ای است که توسط هیوندای انگلستان صورت گرفته و فهمیده شده که زنان در پشت فرمان 12 درصد بیش از مردان عصبی‌ترند.
کد خبر: ۹۶۰۰۱۷
در زمان رانندگی خانم‌ها عصبانی‌تر هستند یا آقایان؟

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، پیش‌ازاین باور داشتیم که مردان صبر کمتری داشته و زمانی که پشت فرمان قرار می‌گیرد بیشتر خشمگین می‌شوند اما این مطالعه که روی هزار راننده‌ی بریتانیایی صورت گرفته نشان داد که این باور چندان درست نبوده و غرایز دفاعی زنان باعث می‌شود که بیش از همه به خطرهای مشاهده شده واکنش نشان دهند.

این تحقیق همچنین نشان داده که زنان 14 درصد بیشتر از مردان در هنگام صحبت با دیگر راننده‌ها عصبی‌تر می‌شوند و همچنین وقتی دیگر رانندگان از راهنما در هنگام گردش‌ها استفاده نمی‌کنند، این زنان هستند که 13 درصد بیشتر از مردان عصبی خواهند شد.

این مطالعه چندین موضوع از جمله پاسخ افراد به صدا، بو، لمس و… را در سناریوهای مختلف رانندگی مورد بررسی قرار داده است.

مسئول این مطالعه Patrick Fagan که یک روانشناس رفتاری است این‌گونه توضیح می‌دهد: تئوری تکاملی پیشنهاد می‌کند که نیاکان مؤنث اولیه‌ی ما حس حساس خطر را برای هر چیزی که آن‌ها و بچه‌هایشان را در مواقعی که مرد برای شکار از غار بدون محافظ خارج می‌شده توسعه داده‌اند. این سیستم هشداری اولیه امروز نیز وجود دارد و رانندگان زن نسبت به تحرکات منفی حساس‌تر هستند بنابراین سریع‌تر عصبانی و خشمگین می‌شوند.

51 درصد افراد گفته‌اند که حس آزادی دلیلی بوده که آن‌ها رانندگی را دوست دارند درحالی‌که 19 درصد افراد گفته‌اند که جابجایی و 10 درصد افراد نیز اجازه‌ی رانندگی مستقل را از دلایل علاقه به راندن خودرو ذکر کرده‌اند.

با مطالعه‌ای عمیق‌تر محققان یافته‌اند که آواز خواندن در هنگام رانندگی باعث خوشحالی 54 درصد راننده‌ها می‌شود و از هر 10 نفر 8 نفر از روی عادت در خودرو به موزیک گوش می‌دهند.

داده‌های جمع آوری شده از این مطالعه به منظور توسعه‌ی تست عاطفی راننده که پاسخ‌های فیزیکی او به تحرکات گوناگون را اندازه می‌گیرد به کار گرفته خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
لیلا
-
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۰
۰
درسته .
آقایون
-
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
فقط در زمان رانندگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زهرا
-
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
سلام..این درست ك بوی غذاهای فست فودی ونان تازه وشرینی باعث خشم در رانندگی میشه؟؟دلیلش چیه؟؟

نیازمندی ها