رئیس جمهور ترکیه مدعی شد ایران به صورت عامدانه روابطش با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را متشنج کرد تا نزاع و درگیری را در این منطقه وارد مرحله جدیدی کند.
کد خبر: ۸۷۲۱۵۶
ادعای جدید اردوغان علیه ایران و روسیه

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از "الجزیره"؛ رجب طیب اردوغان با حضور در جمع تعدادی از سفرای ترکیه، در سخنانی پس از حمله تروریستی به استانبول گفت: شهروندی سوری، حمله استانبول را انجام داده است.

"اردوغان" مدعی شد: "ترکیه، اولین هدف برای گروه های تروریستی است. ما با جدیت به مبارزه خود با تروریسم ادامه خواهیم داد. آنکارا بیشتر از سایرین با تروریسم مبارزه می کند."

رئیس جمهور ترکیه از سفیران این کشور خواست تا دیدگاه آنکارا درخصوص تروریسم را به دنیا انتقال دهند.

اردوغان در ادامه با طرح ادعاهایی واهی گفت: " از عربستان در قبال ایران که منطقه را به میدان نزاع مذهبی و طائفه ای تبدیل کرده، حمایت می کنیم. ایران از تحولات سوریه، عراق و یمن، برای گسترش نفوذ خود استفاده می کند. تنش‌های اخیر بوجود‌آمده تهران و ریاض یکی از راهبردهای ایران برای افزایش نفوذش در خاورمیانه است.

اردوغان در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: جامعه جهانی و کشورهای بزرگ حمایت مسکو را از نظام سوریه نادیده می‌گیرند. روسیه برای کمک به بشار اسد که در موضع ضعف قرار داشت در سوریه دخالت کرد و می خواهد دولت علوی در لاذقیه تاسیس کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها