بانک سیتی گروپ پیش بینی کرده است در صورت کاهش نیافتن تولید نفت خام و با پر شدن تاسیسات ذخیره سازی نفت آمریکا، احتمال سقوط قیمت این ماده تا ٢٠ دلار برای هر بشکه وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۵۱۵۱
احتمال کاهش قیمت نفت تا مرز 20 دلار

شبکه خبری بلومبرگ از نیویورک، بانک سیتی گروپ، ابر موسسه مالی و اعتباری آمریکایی در گزارش اخیر خود با تدوین سناریویی برای ٦ ماه نخست سال ٢٠١٦ میلادی آورده است: قیمت نفت در صورت تکمیل ظرفیت ذخیره سازهای باید تا اندازه ای سقوط کند که سبب توقف بخشی از تولید آن شود.

در این صورت، پیش بینی می شود قیمت نفت خام شاخص وست تکزاس اینترمدیت به عنوان شاخص قیمت نفت خام آمریکا از ٣٧ دلار کنونی تا ٢٠ دلار کاهش یابد و نفت خام شاخص برنت به عنوان شاخص جهانی نیز به حدود ٣٠ دلار برای هر بشکه برسد.

بلومبرگ در ترسیم وضع کنونی بازار جهانی نفت، از افزایش تولید نفت خام آمریکا و خودداری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از کاهش تولید خود به عنوان دو علت اصلی اشباع عرضه نفت در بازار و کاهش قیمتها یاد کرده است.

این گزارش با اشاره به رسیدن قیمت نفت خام به پایین ترین سطح در ٦ سال اخیر، همچنین از پیش بینی سیتی گروپ درباره افزایش فشار بر بازار همزمان با خاتمه یافتن تحریمهای ضد ایرانی و ورود نفت خام ایران به بازار از سال آینده میلادی خبر داده است.

ادموند مورس، مدیرعامل این بانک آمریکایی گفت: بازار اشباع شده نفت اکنون با چشم انداز بازگشت سریع بشکه های نفت ایران و محدودیت ظرفیت ذخیره سازی در خشکی روبروست که در نیمه نخست، بازار را به چالش خواهد کشید.

وی گفت: به نظر می رسد ایران زودتر از زمان پیش بینی شده به بازار برگردد و تولید این عضو اوپک پیش از اوج گیری تقاضا برای زمستان وارد بازار شود.

در گزارش سیتی گروپ، میانگین قیمت نفت خام برنت برای سال ٢٠١٦، ٥١ دلار برای هر بشکه نفت خام و قیمت نفت خام دابلیو تی آی ٤٨ دلار برای هر بشکه پیش بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها