پسر نوجوان که پس از مراسم جشن تولد برای انتقام‌گیری مرتکب قتل شده بود، به دلیل سنش در زمان جنایت از مجازات قصاص نجات یافت.
کد خبر: ۸۶۳۶۴۲
قتل، پایان شرکت در جشن تولد

به گزارش جام‌ جم ، رسیدگی به این پرونده از دوم اردیبهشت 93 و همزمان با گزارش کشف جسدی در شرق تهران به پلیس، آغاز شد. ماموران پس از حضور در محل، با جسد پسر جوانی رو‌به‌رو شدند که به نظر می‌رسید خفه شده است.

مردی که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، در تحقیقات مدعی شد، دو پسر قصد داشتند جسد را به صندوق عقب خودرو انتقال دهند که با مشاهده من، آن را رها و فرار کردند. البته من شماره پلاک خودرو را یادداشت کردم.

با تحقیقات پلیسی هویت مقتول شناسایی شد. خانواده پسر جوان پس از شناسایی جسد گفتند: او با موتورش از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت و پس از جستجوی فراوان، هیچ اثری از او به‌دست نیامد. سرانجام در تماس ماموران پلیس آگاهی متوجه قتل او شدیم.

کارآگاهان سپس با بررسی پلاک خودرو، مالک آن را شناسایی کردند که مرد میانسال مدعی شد روز حادثه خودرویش در اختیار پسر 17 ساله‌اش به نام مهدی بوده است.

سرانجام مهدی دستگیر شد و به قتل با انگیزه انتقام‌جویی اعتراف کرد.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال و مهدی به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده محاکمه شد.

در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام قتل را قبول دارم. آن زمان من 17 ساله بودم و برای انتقام مسیر اشتباهی را انتخاب کردم. ماجرا از یک جشن تولد شروع شد. من و مقتول به آن جشن دعوت شده بودیم. مهمانان مشروب خورده بودند و حالت طبیعی نداشتند. قصد ترک آنجا را داشتم که متوجه شدم مقتول قصد آزارم را دارد. بعد از آن جشن تولد، او باز هم سد راهم شد که این رفتارش آزارم می‌داد. به همین دلیل تصمیم به انتقام گرفتم. شب حادثه با او در پارک رو‌به‌رو شده و با تسمه‌ای که روی زمین بود خفه‌اش کردم و جسد را میان شمشادها انداختم. بعد به خانه بازگشتم، خودروی پدرم را برداشتم و با دوست صمیمی‌ام که در جریان کارهای مقتول بود، تماس گرفتم. همراه او به پارک رفتم و جنازه را در کیسه‌ای گذاشتم تا با خودروی پدرم به خارج از شهر منتقل کنیم اما دستگیر شدم.

متهم به قتل در آخرین دفاع از خود گفت: اشتباهم را قبول دارم اما من در آن زمان سن کمی داشتم و نمی‌دانستم عاقبت کارم چه می‌شود.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش و درخواست آنها برای اعمال ماده 91 قانون مجازات، قضات دادگاه به بررسی این درخواست پرداخته و به‌دلیل این‌که کمیسیون پزشکی قانونی اعلام کرده بود، در کمال عقل وی شبهه وجود دارد، طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی مهدی از قصاص معاف و به پرداخت دیه و پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها