گزارش جام جم آنلاین از سطح نمایندگی ها ی فروش خودرو:

اولین روز آغاز پرداخت وام خودرو با استقبال مردمی مواجه شد

جام جم آنلاین: امروز نمایندگی های فروش دو خودروساز بزرگ کشور سایپا و ایران خودرو فروش خود را با تسهیلات 25 میلیون تومانی آغاز کردند و به نظر می رسد تماس با نمایندگی ها نسبت به گذشته با افزایش فزاینده ای روبرو شده است. بوق اشغال تلفن های بخش فروش نمایندگی های خودرو نشان از تماسهای مردمی برای مطلع شدن از شرایط و جزئیات پرداخت وام 25 میلیونی خودرو دارد اما اینکه چه میزان از این تماسها و مراجعات منجر به خرید شود باید منتظر گذشت زمان شد.
کد خبر: ۸۵۴۴۲۳
اولین روز آغاز پرداخت وام خودرو با استقبال مردمی مواجه شد

به گزارش جام جم آنلاین ،با توجه به افزایش تماسها ، برخی از نمایندگی ها از روزهای گذشته از متقاضیان خود خواسته بودند تا با مراجعه به نمایندگی اطلاعات خود را به ثبت برسانند تا به نوعی در رزرو قرار گیرند. بر اساس دستورالعملی که بانک مرکزی اعلام کرده است متقاضیان می توانند 80 درصد ارزش خودرو را تسهیلات دریافت کرده و 20 درصد آن را به صورت نقدی پرداخت کنند.

در تماسهای تلفنی مردم با نمایندگی ها عنوان می شود که به دلیل مفصل بودن جداول قیمت خودرو با توجه به 80 درصد تسهیلاتی که به آن تعلق می گیرد امکان پاسخگویی تلفنی وجود ندارد و از متقاضیان خواسته می شود یا به سایت مراجعه کرده یا به صورت حضوری از نمایندگی ها اطلاعات خود را کسب کنند.

یکی از نمایندگی های ایران خودرو در منطقه شرق تهران در باره استقبال مردم از ثبت نام خودرو در روز اول آغاز پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی به جام جم آنلاین می گوید: مراجعه به نمایندگی بسیار خوب بوده و عده ای حتی در روز اول اقدام به ثبت نام کرده اند و عده ای نیز در حال پرسش شرایط و تصمیم گیری برای خرید هستند.

وی درباره شرایط خرید انواع خودرو، می افزاید: 12 نوع مدل فروش تعریف شده است در تعداد چک ها و ماههای باز پرداخت متعدد که هر متقاضی با توجه به توان مالی که دارد می تواند خودرو و شرایط مورد نظرش را انتخاب کند.

به گفته وی، در فروش اقساطی خودرو پرداخت اقساط به صورت ماهانه نیست بلکه چک سه ماهه تا 8 ماهه پیش بینی شده است البته در برخی موارد حتی 16 چک سه ماهه نیز تعریف شده است که در مدت 12 تا 48 ماه فرد متقاضی می تواند اقدام به خرید کند.

این نمایندگی فروش به عنوان نمونه در مورد قیمت پژو 206 تیپ 2 و شرایط فروش قسطی آن می گوید : در حال حاضر قیمت این نوع خودرو در درب کارخانه 32 میلیون و 500 هزار تومان است اما در شرایط قسطی فرد متقاضی باید 8 میلیون و410 هزار تومان آن را نقد و باقی را در قالب 8 چک شش ماهه هر کدام به مبلغ 4 میلیون و 351 هزار تومان پرداخت کند که قیمت خودرو در پایان حدود 43 میلیون تومان برای خریدار تمام می شود.

وی افزود: البته اگر فرد بخواهد این مبلغ را در سه چک پرداخت کند رقم هر قسط 9میلیون و238 هزار تومان با 7 میلیون و 770 هزار تومان پرداخت پول پیش تمام می شود.

نیازی به ضامن نیست

یکی از نمایندگی ها سایپا نیز در منطقه مرکزی تهران نیزبه جام جم آنلاین می گوید: از ساعت 8 تا تاکنون استقبال مردم بسیار خوب بوده و تا کنون حدود 16نفر در این نمایندگی ثبت نام و مدارک مورد نیاز خود را ارائه داده اند البته در ابتدا ثبت نام از افرادی صورت گرفت که در روزهای گذشته اطلاعات خود را ثبت و در رزرو قرارداشتند.

وی بیشترین تقاضا رابرای خرید خودروی پراید و تیبا ذکر می کند و درباره مدارک مورد نیاز می گوید : افراد متقاضی با آوردن شناسنامه و کارت ملی و پرینت سه ماهه از گردش حسابشان و همچنین چک به تعداد اقساط تعریف شده می توانند اقدام به خرید کنند و نیازی به ضامن نیست.

این نمایندگی فروش توضیح می دهد: برای پراید بین 6 تا 16 میلیون تومان وام پیش بینی شده است که مدت بازپرداخت آن نیز یکساله، دو ساله، سه ساله و چهار ساله تعریف شده است که افراد متقاضی بیشتر تمایل به باز پرداخت آن در مدت 4 سال دارند.

وی به عنوان نمونه در مورد قیمت پراید 111 هاچ بک می گوید: در مورد مدل پراید 111 که قیمت آن 20 میلیون و 140 هزار تومان است 16 میلیون تومان به آن وام تعلق می گیرد که اگر فرد بخواهد آن را 4 ساله تسویه کند می تواند در 8 چک 6 ماهه به مبلغ هر یک 2 میلیون و 784 هزار تومان آن را پرداخت و مابقی مبلغ یعنی حدود 4 میلیون تومان آن در ابتدا به صورت نقد پرداخت کند.

به گفته برخی از فعالان بازار پیش بینی می شود با ارائه تسهیلات خرید خودرو، بازار خودرو شرایط بهتری پیدا کرده و از رکود فعلی خارج شود این عده براین باورند در صورتیکه افزایش تقاضا متناسب با تعداد خودروی عرضه شده نباشد این احتمال وجود دارد که با جهش اندکی در قیمت خودروهای داخلی مواجه شویم اما از سوی دیگر برخی از مردم نیز بر این باورند که بازپرداخت اقساط وام از توان برخی اقشار خارج است.

رقم اقساط بالاست

سمیه مرشدی یکی از متقاضیان خرید خودرو در این باره به جام جم آنلاین می گوید: بسیاری از متقاضیان با توجه به کاهش توان مالی حتی قادر به پرداخت 20 درصد رقم اولیه قیمت خودرو نیستند چه برسد به آنکه بخواهند از عهده پرداخت اقساطی با رقم چند میلیونی برآیند که البته ابتدا گفته شده بود ماهانه دریافت می شود اما در مراجعه مشخص شد که مبلغ وام به روش لیزینگی و در قالب دریافت چند چک دریافت می شود اما با این حال برخی از اقشار متوسط رو به بالا شاید از چنین تسهیلاتی استقبال کنند.

***

اگر چه هنوز برای قضاوت کردن زود است اما مراجعه مردم به نمایندگی ها نشان می دهد که بخشی از کند شدن معاملات در بازار خودرو درماههای گذشته صرف نظر از پایین بودن توان مالی برخی و همچنین واکنش گروهی به کیفیت و قیمت خودرو که پیوستن به کمپین نخریدن خودرو را دامن زد، بخشی ازآن ناشی از انتظاراتی بود که در جامعه شکل گرفته است و مردم منتظر تصمیم گیری های جدید در این بازار بوده اند و این عده هم اکنون با ارائه تسهیلات خرید خودرو به بازار روی آورده اند و باید منتظر بود و دید که آیا استقبال خرید خودرو در روزها و ماههای آینده ادامه خواهد داشت یا خیر ؟

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
۰
۰
مردم عزیز ایران اگه یه مقدار منطقی و عاقلانه به قضیه نگاه كنید میبینید كه اصلا وامی در كار نیست...
در حقیقت خودروساز ها دارن خودروهاشون رو رو به صورت اقساط میدن دست مردم با این تفاوت كه دارن بهره شو میكشن روش و چندین میلیون اضافه تر پول دریافت میكنند... كه به صورت غیر مستقیم ربا خواری...
نه نیاز كه به بانك مراجعه كنید و نه سفته قبول میكنن...
فقط چك قبول میكنن...
گولشونو نخورید...
عاقلانه و منطقی به موضوع نگاه كنید...
به امید شكست خودروسازهای ...كشور... یاعلی...
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
حالا هی من و شما بگیم دروغه نه مردم نمیخرن و از این حرفا ..... نه یه عده هستن كه ... میگه مگه چی میشه ماشین صفر سوار میشم دیگه نمی دونه كه ماشین صفر به چه قیمتی
شروین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
جام جم كم تر دروغ بگو و فرا فكنی كن....
بوووووووووووووووووووق
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
...با این كار نشون دادید كه برای نظر خودتون هم ارزش قایل نیستید و با یه هربه كوچیك دولت با وام 25 م شكست خوردید ، مبارك باشه لگن ایرانی كه تا 7 سال دیگه مجبور به تحملش هستید كه پراید 20 میلیونی را 35 م بهتون انداختن و 405 30 م را 40 میلیون بدین .
از این به بعد اعتراضات مردمی یعنی كشك برا دولت .
متاسفم براتون .
نعمت زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
یه سلام هم بكنیم به اون كسی كه وام 25ملیونی خودرو میخواد بگیره و 47ملیون باید پس بده
كورد
United States
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
۰
۰
سلام خدمت هموطنان گرامی، اگه آدم عقل باشه هیچوقت نمیاد ی ماشینو به اسم پراید كه با قیمت 3میلیون تومان به عراق صادر میكنه رو32 میلیون بخرند، به قول بهروز وثوق ختتتتتتتم كلام، نمیخریم، شمام نخرید لطفاً.

محمد mz
-
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
۰
۰
هیچكسی به فكر مردم نیست ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها