9 ‌زن و کودک پس از مصرف این شربت در بیمارستان بستری شدند

پلیس در تعقیب عامل توزیع شربت مسموم در دهدشت

مرد ناشناس با توزیع شربت مسموم به ماده مخدر، 9 زن و کودک را مسموم و روانه بیمارستان کرد. متهم در حالی تحت تعقیب قرار گرفته که دو نفر از قربانیان به علت شدت مسمومیت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
کد خبر: ۷۸۸۵۳۷
پلیس در تعقیب عامل توزیع شربت مسموم در دهدشت

به گزارش جام‌جم، ساعت 16 و 30 دقیقه بعد از ظهر بیست و پنجم فرودین امسال مردی با اورژانس شهرستان دهدشت تماس گرفت و از بی‌هوش شدن زنی در یکی از خیابان‌های این شهر خبر داد. امدادگران اورژانس با اعزام به محل حادثه مشاهده کردند زن جوان دچار مسمومیت شده است. آنها پس از اقدامات اولیه زن بیمار را به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل کردند.

هنوز نیم ساعتی از بستری شدن این زن نگذشته بود که دو زن دیگر که یکی جوان و دیگری میانسال بود از طریق امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. پزشکان پس از معاینات اولیه متوجه شدند این دو نفر نیز دچار مسمومیت شده‌اند.

مسئولان بیمارستان به وضع این سه بیمار مشکوک شده و موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دادند. دقایقی بعد با اعزام ماموران به بیمارستان معلوم شد سه زن بیمار را مردم درحالی که بیهوش بودند در پارک جنگلی و یکی از خیابان ‌های شهر یافته‌اند و در تماس با اورژانس آنها را برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

شربت تعارفی دردسر آفرید

همزمان با شروع تحقیقات ماموران متوجه شدند این سه زن به هوش آمده و قادر به حرف زدن هستند. در جریان تحقیق از آنها مشخص شد، هر سه نفر آنها از مرد ناشناسی شربت مسموم را گرفته بودند. این مرد مدعی بود، برادرش در آستانه اعدام قرار گرفته و برای آزادی او نذر شربت کرده است.

قربانیان با شنیدن این حرف‌ها از مرد میانسال، فریب او را خورده و پس از نوشیدن شربت تعارفی دچار سر درد شدید شده و بعد از مسمومیت، بیهوش شده بودند.

مسمومیت سریالی زنان به دست مرد میانسال

در حالی که تحقیقات ماموران برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده و دستگیری متهم فراری ادامه داشت، گزارشی از سوی مسئولان بیمارستان دریافت کردند که نشان می‌داد یک پسر دو سال و نیمه را همراه یک زن سالخورده و چهار زن دیگر که دچار مسمومیت مشابه شده بودند از شهرستان دهدشت و یک زن را هم از شهر چرام برای درمان به این بیمارستان منتقل کرده‌اند و احتمال می‌دهند این افراد هم در دام همان مرد فراری که پلیس در تعقیبش است، گرفتار شده باشند.

ماموران با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان به تحقیق از بیماران پرداختند که مشخص شد این افراد هم پس از نوشیدن شربت تعارفی از طرف یک مرد میانسال بیهوش شده‌اند.

جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری عامل حادثه

فرمانده انتظامی کهگیلویه در این باره به جام‌جم گفت: از زمانی که پلیس متوجه این ماجرا شد، تحقیقات را به طور ویژه و درقالب چند گروه عملیاتی آغاز کردند. برررسی‌های اولیه نشان می‌داد متهم میانسال که راننده یک خودروی پراید بوده، هشت نفر از قربانیان را در خیابان‌های شهر و پارک جنگلی دهدشت و یک نفر را در شهر چرام به دام انداخته و شربت مسموم را به آنها داده است.

سرهنگ جهان دیماز افزود: این در حالی بود که از مصدومان حادثه پول یا اموالی به سرقت نرفته است. آنها همگی از متهم فراری شکایت کرده‌اند. با اطلاعات به دست آمده از آنها و انجام چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، مشخصات وی در اختیار گشت‌های انتظامی سطح شهر قرار گرفته است تا به محض مشاهده متهم او را دستگیر کنند تا پس از تحقیقات از وی مشخص شود او به چه انگیزه‌ای به بی‌هوش کردن شهروندان بویژه زنان اقدام کرده است.

وی با هشدار به مردم از آنها خواست از دریافت هر گونه موادخوراکی تعارفی از طرف افراد غریبه خودداری کنند و به محض مشاهده افراد مشکوکی که اقدام به توزیع انواع موادخوراکی در شهر یا محله‌شان می‌کنند بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

همچنین از مردم می‌خواهیم از شایعه‌پردازی در مورد این حادثه خودداری کنند. به محض دستگیری متهم و تحقیقات از وی، پلیس در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

حال مصدومان رضایتبخش است

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان دهدشت نیز به خبرنگار جام‌جم گفت: هنگام انتقال این افراد به بیمارستان مشخص شد آنها علائمی از جمله سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و در دو مورد افت سطح هوشیاری تا حد نزدیک به کما داشتند. بر اساس آزمایش‌های اولیه ماده مخدری شبیه مرفین علت مسمومیت این افراد بوده است.

2 مصدوم در مراقبت‌های ویژه

دکتر سیدامیر مولایی با اشاره به آخرین وضع مصدومان حادثه گفت: خوشبختانه وضعیت اغلب بیماران رضایتبخش است و زن 71 ساله و پسربچه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها